ضرورت ترویج فرهنگ شهادت با روش‌های نوین در قشر جوان

مسئول کمیته نخبگان در کنگره سرداران و ۲ هزار شهید استان بوشهر گفت: فرهنگ شهادت باید در قشر جوان با ارائه ادبیاتی جدید و جذاب با استناد به مطالب علمی و دینی با روش‌های نوین رواج داده شود.
کد خبر: ۳۶۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ - 23September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی یازدهمین همایش جهادگران علم و فناوری با حضور اعضای کارگروه معارف دانشگاه خلیج فارس در راستای برگزاری کنگره سرداران و ۲ هزار شهید استان بوشهر برگزار شد.

در این جلسه «زهرا کشاورزنیا» مسئول کمیته نخبگان در کنگره سرداران و ۲ هزار شهید استان بوشهر با اشاره به ترویج اهداف زندگی سعادتمند شهدا در بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: در برگزاری یادواره‌ها یکی از آسیب های مهم نگاه ابزاری به موضوع است.

وی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: باید از نگاه ساختاری وصوری به یادواره‌ها پرهیز کرد.

کشاورزنیا برگزاری همایش جهادگران علم و فناوری را بسیار مهم و ارزشمند خواند و افزود: موضوعات فراوانی در زمینه شهدای دفاع مقدس شامل اقتصادی، پزشکی، فرهنگی، قرآنی، اخلاقی و علمی وجود دارد که جهت ارائه مقاله به دانشجویان کمک می‌کند.

مسئول کمیته نخبگان در کنگره سرداران و ۲ هزار شهید استان بوشهر به اثرگذاری گفتمان برنامه‌های کنگره در دانشگاه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: نشر اهداف کنگره توسط روحانیون، پاسداران، اساتید و معلمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در پایان نقش تبلیغات محیطی کنگره را مهم دانست و ابراز داشت: فرهنگ شهادت باید در قشر جوان با ارائه ادبیاتی جدید و جذاب با استناد به مطالب علمی و دینی  با روش های نوین رواج داده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها