برگزاری نخستین جشنواره "جایزه ادبی شهید ابراهیم اصغری" در زنجان

نخستین جشنواره منطقه‌ای "جایزه ادبی شهید ابراهیم اصغری" همزمان با هفته دفاع مقدس در زنجان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱ - 24September 2013

برگزاری نخستین جشنواره

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، رهبر حیدری مسئول آفرینشهای ادبی حوزه هنری استان زنجان با اعلام این خبر گفت: این جشنواره برای نخستین بار و به صورت منطقهای با حضور استانهای آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، کردستان، قزوین، گیلان، همدان، قم، البرز و زنجان برگزار میشود.
وی هدف از برگزاری نخستین جشنواره "جایزه ادبی شهید ابراهیم اصغری" را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برشمرد و افزود: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دوران 8 سال دفاع مقدس نیز از دیگر اهداف برگزاری جشنواره است.
مسئول واحد آفرینشهای ادبی حوزه هنری استان زنجان با اشاره به بخشهای مختلف جشنواره افزود: جشنواره منطقهای "جایزه ادبی شهید ابراهیم اصغری" در بخشهای رمان، داستان کوتاه و داستانک برگزار میشود. جنگ هشت سال دفاع مقدس و شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، ایثارگران و شهدای غواص استان زنجان از محورهای این جشنواره منطقهای است.
این مقام مسئول با تشریح شرایط شرکت در این جشنواره، اظهار داشت: هر نویسنده تنها می تواند 2 اثر در هر یک از بخشهای رمان و داستان کوتاه به دبیرخانه جشنواره ارسال کند و هیچگونه محدودیتی در تعداد آثار ارسالی در بخش داستانک وجود ندارد.
حیدری با بیان اینکه آثار ارسالی در هر بخش باید با معیارهای پذیرفته شده در این 3 قالب همخوانی داشته باشد، افزود: آثار ارسالی در هر بخش باید به صورت تایپ شده باشد و به آثاری که بعد از موعد مقرر و به صورت دستنویس به دبیرخانه ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد. حق انتشار آثار ارسال شده به دبیرخانه در نشریات، سایت و کتب مربوط به جشنواره برای حوزه هنری محفوظ است.
شایان ذکر است شرکت کنندگان میتوانند آثار خود را تا 30 آذرماه از طریق پست و یا آدرس الکترونیکی admin@artzanjan.ir  به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

نظر شما
پربیننده ها