جانشین قرارگاه منطقه­‌ای ثامن الائمه(ع):

ایجاد امنیت پایدار در جنوب شرق از برکات خون شهدای وحدت است

سردار «مجیدرضا حسن­‌زاده» گفت: سرداران شهید شوشتری و محمدزاده با نثار خون خود امنیت پایدار را در منطقه جنوب شرق ایجاد کردند.
کد خبر: ۳۶۹۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ - 12November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع­‌پرس از مشهد، در آستانه برگزاری یادواره شهدای وحدت در مشهدالرضا، نشست خبری با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «مجیدرضا حسن‌زاده» جانشین قرارگاه منطقه‌­ای ثامن­‌الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران امروز در مشهد برگزار شد.

سردار حسن‌­زاده در این نشست اظهار داشت: شهدا، با حضور و جهاد خود مفسران واقعی آیات الهی به خصوص آیات جهاد بودند، بر همین اساس باید فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین مدیریت جهادی را در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان گسترش دهیم.

وی در ادامه ضمن تبریک سالروز ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع) و همچنین هفته وحدت گفت: وحدت و اتحاد مسلمانان و اعتصام به حبل الهی نتایج و برکات زیادی را به همراه داشته است. این وحدت و همدلی در هشت سال دفاع مقدس تجلی داشت و دنیا را مبهوت خود کرد. امروز نیز همبستگی مردم اقتدار نظامی ایران اسلامی را به همراه داشته است.

جانشین قرارگاه منطقه‌­ای ثامن‌­الائمه(ع) ادامه داد: باید در حوزه‌­های اقتصادی نیز با تأسی به روحیه جهادی که از دفاع مقدس الگو گرفته شده در جهت توسعه و آبادانی کشور گام برداریم.  

این مسئول به فعالیت‌­های سرداران شهید شوشتری و محمدزاده در برقراری امنیت پایدار اشاره کرد و ابراز داشت: در حوزه‌­های امنیتی، اقداماتی صورت گرفته که ماندگار شده است. تلاش بر این بوده تا با استفاده از ظرفیت­‌های مردمی، امنیت برقرار شود. شهیدان شوشتری و محمدزاده در این خصوص اقدامات بی‌بدیلی را رقم زدند.

وی یادآور شد: با نگاه به اقدامات گذشته شهیدان شوشتری و محمدزاده در منطقه جنوب‌شرق چراغ راهی برای رسیدن به اهداف آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی پیش روی ما قرار گرفته است.

حسن­‌زاده تصریح کرد: شهید شوشتری با تجربه‌­ای که در برقراری امنیت پایدار با استفاده از مردم در دوران دفاع مقدس در منطقه شمال­‌غرب داشت با پذیرش مسئولیت فرماندهی قرارگاه قدس نیروی زمینی این راهبرد را در منطقه جنوب شرق دنبال کرد.

این مسئول عنوان کرد: گروهک‌ها و معاندین با استفاده از فقر معیشتی و اقتصادی به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و انقلاب در منطقه جنوب شرق بودند، اما حضور سردار شهید شوشتری و همکارانش در قرارگاه قدس و تلاش در برقراری امنیت پایدار، این توطئه دشمن نقش بر آب کرد.  

حسن‌زاده ابراز داشت: با تلاش‌­های فراوان سردار شوشتری انسجام خوبی بین مسئولان کشور در توجه به استان سیستان و بلوچستان به وجود آمد.

وی گفت: با پیگیری‌­های سردار شهید شوشتری ضمن توجه ویژه مسئولان به استان سیستان و بلوچستان، مردم در برقراری امنیت پایدار در این استان سهیم شدند. آنها می­‌دانستند که با وجود امنیت می‌­توان اقدامات چشمگیری در راستای توسعه منطقه جنوب شرق کشور انجام داد.

جانشین قرارگاه ثامن­‌الائمه(ع) ادامه داد: به دلیل اینکه شهید شوشتری در منطقه جنوب شرق به دنبال خدمت صادقانه بود طرح­‌های ارائه شده توسط این شهید مورد پذیرش سران طوایف و قبایل استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت و مردم این خطه از کشورمان به میدان آمدند.

حسن­‌زاده اضافه کرد: برقراری امنیت پایدار در منطقه جنوب شرق مردمی شد و در سایه این امنیت اقدامات زیر ساختی مهمی در راستای مردم‌­یاری و محرومیت­‌زدایی صورت گرفت.

این مسئول ادامه داد: شهادت سرداران شوشتری و محمدزاده و جمعی دیگری از مسئولان و اهالی منطقه پیشین در مهر 88 برقراری امنیت و وحدت را رقم زد. این مسیر همچنان ادامه دارد و اقداماتی که شهید شوشتری دنبال می‌­کردند بعد از شهادتشان نیز ادامه پیدا دارد و نتایج ارزشمندی به همراه داشته است. 

جانشین قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) خاطرنشان کرد: مراسم گرامیداشت دهمین سالگرد شهادت سرداران «نورعلی شوشتری» و «رجبعلی محمدزاده» با شعار وحدت، خدمت و امنیت پنجشنبه 23 آبان ساعت 8:30 در مجتمع فرهنگی آیه­‌ها واقع در بزرگراه شهید کلانتری با حضور خانواده شهدا، ایثارگران، مسئولان لشکری و کشوری، اقشار مختلف مردم و میهمانانی از استان سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.  

حسن‌زاده در پایان متذکر شد: مراسم عطرافشانی و تجدید میثاق با این دو فرمانده شهید پنجشنبه 23 آبان ساعت 14 در بهشت رضا برگزار می‌­شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار