یوسفیان ملا در گفتگو با «دفاع پرس»:

90 درصد بودجه سال 94 وابسته به نفت است/ اقتصاد مقاومتی باید در بخش تولید، فرهنگ و تسهیلات باشد

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: دلار ارزی که در اختیار دولت قرار دارد ارز نفتی است و هنوز منابع دیگری برای تأمین ارز خارجی در بودجه سال 94 کل کشور در نظر گرفته نشده است.
کد خبر: ۳۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳ - 29December 2014

90 درصد بودجه سال 94 وابسته به نفت است/ اقتصاد مقاومتی باید در بخش تولید، فرهنگ و تسهیلات باشد

عزت الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با بیان این مطلب که بودجه سال 94 هیچ تفاوتی با سالهای گذشته ندارد، گفت: اقتصاد مقاومتی را باید در بخش تولید و بخش فرهنگ و تسهیلات و ایجاد تولید در کشور نه در ردیف های بودجه سالانه جستجو کرد.

وی در ادامه با تأکید بر این مطلب که بودجه سال 94 از نفت جدا نشده است، افزود: اگر قرار است بودجه از مالیات باشد باید تاجر در بازار درآمد داشته باشد تا بتواند مالیات خود را پرداخت کند و درآمد نیز در صادرات و واردات است و در این زمینه نیز باید ارز نفتی در اختیار تاجر قرار بگیرد تا بتواند واردات و یا صادراتی در کشور صورت بگیرد لذا بودجه همچنان به نفت وابسته است.

نماینده مردم آمل تصریح کرد: دلار ارزی که در اختیار دولت قرار دارد ارز نفتی است و هنوز منابع دیگری برای تأمین ارز خارجی در بودجه سال 94 کل کشور در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: به یقین می توانیم بیان کنیم که  بیش از 90 درصد بودجه سال 94 کل کشور وابسته به نفت است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس بیماریهای اقتصادی دنیا را همچون ویروس های خارج از بدن انسان تشبیه کرد و گفت: هرچه اقتصاد کشور ما از درون با مشکلات عدیده مواجه باشد در برابر مقاومت با بیماری های دیگر اقتصادی ضعیف خواهد بود و با هر نسیم اقتصادی دنیا، دچار تلاطم خواهد شد و مسئولان باید در اجرای اقتصاد مقاومتی جدیت داشته باشند تا بتوانند فنداسیون اقتصاد کشور را در برابر ویروس های اقتصاد دنیا مقاوم کند.

یوسفیان ملا اذعان کرد: نمایندگان مجلس در تصویب لایحه بودجه قطعا قیمت نفت بودجه سال 94  را همطراز بازار جهانی بین قمیت بشکه ای 50 تا 60 دلار تصویب خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار