دبیر چهارمین جشنواره شعر انقلاب:

شناخت و تقویت ظرفیتها و توانمندی‌های استان‌ها لازم و ضرورری است/تجلیل از «عباس باقری» در سیستان و بلوچستان

دبیر هنری چهارمین جشنواره شعر انقلاب در نشست رسانه ای این جشنواره بر شناخته شده بودن شعر انقلاب از سوی اهالی ادبیات تأکید کرد و گفت: در این دوره از جشنواره، 575 اثر از سوی 171 شاعر ارسال شده است.
کد خبر: ۳۷۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸ - 29December 2014

شناخت و تقویت ظرفیتها و توانمندی‌های استان‌ها لازم و ضرورری است/تجلیل از «عباس باقری» در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، علی داوودی دبیر جشنواره شعر انقلاب در نشست خبری این جشنواره، با بیان اینکه دفاع مقدس، شعر آئینی و شعر انقلاب با هم در ارتباط هستند، اظهار کرد: یکی از سوالاتی که پس از برگزاری جشنواره از ما می پرسند، در خصوص انتخاب چهرهای شناخته شده به عنوان برگزیدهها است. باید در جواب گفت چرا این ها را انتخاب نکنیم. کسی که توانسته است در مسابقات و جشنواره های گوناگونی مقام و رتبه کسب کند، آثار قابل توجهی دارد باید به عنوان چهره برگزیده انتخاب شود تا جایی که می توان گفت این اعتبار جشنواره را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه مگر هزینه و پول جابجا شده در کل جشنواره های ادبی چقدر است، ادامه داد: مطمئناً نگاه مادی به مقوله فرهنگ کار درستی نیست و جشنواره ها در واقع محلی برای همایش، دیدار و بحث و گفتو گو است.

داوودی با اشاره به برگزاری جشنواره در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: تهران به لحاظ برگزاری جشنواره های ادبی اشباع شده است. بدین ترتیب شناخت و تقویت ظرفیتها و توانمندی های استان ها لازم و ضرورری است.

دبیر جشنواره شعر انقلاب تصریح کرد: چهارمین جشنواره شعر انقلاب همزمان با هفته وحدت آغاز خواهد شد که در این دوره مانند سنوات گذشته از چهره های شاخص شعر انقلاب، "عباس باقری" به عنوان برگزیده کشوری، سرحدی و بیجارزهی دو چهره بومی استان تقدیر خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این جشنواره 575 اثر از سوی 171 شاعر ارسال شده است. در بخش مجموعه شعر 75 اثر، تک اثر 469 اثر، پژوهش 23 اثر و بومی 8 اثر رسیده است.

وی همچنین گفت: در بخش مجموعه شعر، 33 اثر سنتی 42 اثر نیمایی و مجموع آثار 75 اثر است، در بخش تک اثر از مجموع 469 اثر 284 شعر سنتی و 185 شعر نیمایی است، در بخش پژوهش از مجموع 23 اثر 15 مقاله و 8 کتاب واصل شده است ضمن این که 57 زن و 114 مرد شرکت کنندگان را تشکیل میدهند.

داوودی حضور زنان را مهم برشمرد و با قیاس آثار این دسته از شاعران با گذشته اعلام کرد: آثار زنان نسبت به دو دهه گذشته به لحاظ قوت، تنوع و نگاه قابل مقایسه با گذشته نیست.

چهارمین جشنواره شعر انقلاب هم زمان با هفته وحدت و میلاد نبی اکرم(ص) در سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد. شب شعر، کارگاه ادبی و تقدیر از چهرهها از جمله برنامههاست. این مراسم در 14 و 15 دی ماه برگزار میشود.

 

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها