سخنان روحانی در سازمان ملل خشم صهیونیست ها را برانگیخت

سخنان رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل به دلیل تاکید بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای و محکومیت تروریسم خشم صهیونیست ها را برانگیخت.
کد خبر: ۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۰ - 25September 2013

سخنان روحانی در سازمان ملل خشم صهیونیست ها را برانگیخت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "المنار"، در حالی که سخنان همکاری جویانه حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل با استقبال بسیاری از سوی کشورهای مختلف جهان مواجه شد، رهبران رژیم صهیونیستی با تکرار اتهامات علیه ایران خشم و عصبانیت خود را از مواضع وی نشان دادند.

در شرایطی که روحانی در سخنان خود ضمن اشاره به صلح آمیز بودن همه جوانب برنامه هسته ای کشورمان انتقادات گسترده ای از تروریسم و بی توجهی به حقوق ملت فلسطین مطرح کرد، بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنان روحانی و با تکرار اتهامات علیه کشورمان مواضع روحانی را ریاکارانه و دروغ خواند؛ در حالی که سخنان رئیس جمهور کشورمان با استقبال جهانی گسترده ای مواجه شده است.

نتانیاهو در این سخنان خود همچنین اعلام کرد ایران تلاش دارد با فریب کشورهای جهان و اتلاف وقت در راستای مذاکرات با غرب زمان لازم برای تهیه بمب هسته ای را برای خود فراهم نماید.

این مقام صهیونیست همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت که وی به هیئت رژیم صهیونیستی دستور داده است سالن اجلاس را در زمان سخنرانی روحانی ترک نمایند و این را کار درستی نیز ارزیابی کرد. این در حالی است که یکی دیگر از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی در واکنش به این ماجرا، خروج سالن اجلاس از سوی هیئت رژیم صهیونیستی را در زمان سخنرانی رئیس جمهور کشورمان اقدامی اشتباه توصیف کرده است.

شایان ذکر است در مورد دلایل این نوع موضع گیری نخست وزیر رژیم صهیونیستی می توان بیان داشت هر چند علت اصلی این مواضع به دشمنی آنها با کشورمان بر می گردد، ولی ترس و نگرانی از در انزوا قرار گرفتن متعاقب دیپلماسی فعال و همکاری جویانه کشورمان ریشه این نوع خشم و نگرانی مقامات صهیونیست در واکنش به اظهارات روحانی محسوب می شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار