ائتلاف البناء «قصی السهیل» را به عنوان نامزد نخست‌وزیری عراق معرفی می‌کند

یک عضو ائتلاف «البناء» که خود را بزرگترین فراکسیون پارلمان عراق خوانده گفت: این ائتلاف قصد دارد «قصی السهیل» وزیر آموزش عالی را به عنوان گزینه نخست‌وزیری معرفی کند.
کد خبر: ۳۷۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱ - 21December 2019

ائتلاف البناء «قصی السهیل» را به عنوان نامزد نخست‌وزیری عراق معرفی می‌کندبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‌پرس، «عبدالامیر تعیبلان» عضو یکی از زیرمجموعه‌های ائتلاف انتخاباتی «البناء» عراق می‌گوید این ائتلاف به زودی «قصی السهیل» وزیر آموزش عالی را به عنوان گزینه نخست‌وزیری به رئیس‌جمهور معرفی می‌کند.

وی که با شبکه «المیادین» گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت: ائتلاف البناء تا ساعتی دیگر رسما حمایت خود را السهیل اعلام می‌کند.

ائتلاف البناء که از دو ائتلاف «دوله القانون» به رهبری «نوری المالکی» و «الفتح» به رهبری «هادی العامری» و چند گروه نزدیک به حشد الشعبی تشکیل شده، امروز خود را بزرگترین فراکسیون پارلمانی عراق اعلام کرد.

در بیانیه امروز ائتلاف البناء آمده بود: «ما از رئیس جمهور می‌خواهیم به موعد قانونی انتخاب نخست وزیر پایبند باشند و نامزد فراکسیون اکثریت را به عنوان نخست وزیر معرفی کند.»

ائتلاف دولت قانون: اوضاع خلاف خواسته آمریکایی‌ها پیش می‌رود

امروز «علی غانمی» یک عضو ائتلاف «دولة القانون» هم گفته است: «دولت پیش رو موقتی است و مأموریت آن اصلاح قانون اساسی است.»

وی تأکید کرد: «واقعیت اوضاع در عراق بر خلاف چیزی است که آمریکایی‌ها می‌خواهند. آن‌ها باید به چیزی که عراقی‌ها می‌خواهند متقاعد شوند.»

در همین حال «آیات مظفر» سخنگوی ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی در واکنش به اعلام نامزد شدن قصی السهیل از سوی ائتلاف البناء گفت: «قصی السهیل شخصیتی مستقل نیست و از سوی جامعه عراقی مردود است.»

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق اعلام کرده است که مهلت قانونی انتخاب نخست وزیر با احتساب اینکه روز‌های پنجشنبه و جمعه از مهلت پانزده روزه حذف شوند، فردا (یکشنبه) به پایان می‌رسد.

رئیس جمهور عراق گفته که منتظر حکم دادگاه عالی فدرال عراق است که فراکسیون اکثریت در پارلمان عراق را معرفی کند، زیرا بر اساس قانون اساسی فراکسیون اکثریت می‌تواند نامزد نخست‌وزیری دولت آتی را معرفی کند. این در حالی است که ائتلاف البناء تاکید کرده که فراکسیون اکثریت براساس نتایج انتخابات قبلی به این ائتلاف اختصاص دارد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار