نبیه بری:

دولت لبنان باید در کوتاه‌ترین زمان تشکیل شود

رئیس پارلمان لبنان با اشاره به اینکه جنبش‌های «امل» و «حزب‌الله» پیش‌تر انعطاف‌ زیادی در قبال «سعدالحریری» انجام دادند تا وی تشکیل دولت را بر عهده بگیرد، گفت: دولت باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن تشکیل شود تا با بحران اقتصادی و مالی و پیامدهای آن مقابله کند.
کد خبر: ۳۷۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ - 24December 2019

دولت لبنان باید در کوتاه‌ترین زمان تشکیل شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از النشره، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان اظهار داشت: از «حسان دیاب» مامور به تشکیل کابینه لبنان انتظار می‌رود با تمامی جریان‌های سیاسی رایزنی داشته باشد و از هیچ کوششی در این مسیر فروگذار نکند.

وی در پاسخ به سوالی درباره تشکیل دولت تکنوکرات تصریح کرد: مشکلی در این موضوع نیست اما مشکل این موضوع که دولتی از وزرای تکنوکرات و سیاسی تشکیل شود، چیست؟ در تمام دنیا نمونه این دولت تشکیل می‌شود.

رئیس پارلمان لبنان بر هرگونه حمایتی از حسان دیاب برای موفقیت در مأموریتش تأکید کرد و گفت: تسهیلات زیادی را تاکنون به وی ارائه داده‌ایم و آماده تسهیلات بیشتر هستیم زیرا دولت باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن تشکیل شود تا با بحران اقتصادی و مالی و پیامدهای آن مقابله کند.

نبیه بری ادامه داد: جنبش‌های «امل» و «حزب‌الله» پیش‌تر نیز انعطاف‌ زیادی در قبال «سعدالحریری» انجام دادند تا وی تشکیل دولت را بر عهده بگیرد و به الحریری پیشنهاد دادند دولتی متشکل از 24 وزیر شامل 18 وزیر تکنوکرات و شش شخصیت سیاسی تشکیل شود و تا لحظات آخر سعی در قانع کردن او داشتند اما الحریری اصرار بر رد پیشنهادها داشت بویژه پس از آنکه متوجه شد حزب «القوات اللبنانیه» از وی حمایت نمی‌کند.

وی از تظاهرات حامیان سعدالحریری در خیابان‌ها در اعتراض به عدم نخست‌وزیری مجدد وی ابراز تعجب کرد و یادآور شد که احتمالا سعدالحریری اکنون احساس پشیمانی می‌کند.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار