گوترش نسبت به تعلل آمریکا در صدور روادید ابراز نگرانی کرد

دبیرکل سازمان ملل متحد از تعلل واشنگتن در فرآیند صدور روادید برای مقامات دیپلماتیک روسیه ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۳۷۶۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ - 27December 2019

گوترش نسبت به تعلل آمریکا در صدور روادید ابراز نگرانی کردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس روسیه اعلام کرد که «آنتونیو گوترش» نسبت به تعلل واشنگتن در فرآیند صدور روادید برای دیپلمات‌های روسیه ابراز نگرانی کرده است.

«استفان دوژاریک» به خبرگزاری تاس گفت که گوترش اختلاف و مجادله کنونی بر سر صدور روادید را که به طور ویژه مقامات دیپلماتیک روسیه را جهت فعالیت در دفاتر مرکزی سازمان ملل در نیویورک تحت تأثیر قرار می‌دهد، «به دقت دنبال می‌کند».

به گفته دوژاریک، این موضوع به طور مکرر از سوی مقامات سازمان ملل مطرح و حتی در جدیدترین گزارش کمیته روابط با کشور میزبان در سازمان ملل ذکر شده است.

در گزارش این کمیته به مسئله «عدم صدور روادید ورود برای برخی اعضایِ برخی از کشور‌های عضو» اشاره شده است و از واشنگتن خواسته شده تا به این موضوع رسیدگی کرده و هنجار‌های دیپلماتیک را رعایت کند.

این درخواست‌ها تاکنون از جانب مقامات واشنگتن بی پاسخ مانده است. این جدال بر سر صدور روادید از سپتامبر گذشته و پس از عدم صدور روادید برای شماری از اعضای هیأت نمایندگی روسیه جهت شرکت در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک آغاز شد.

روز چهارشنبه نیز وزارت خارجه روسیه دبیرکل سازمان ملل را به «بی اعتنایی و چشم پوشی» از آنچه که «فشار اداری» آمریکا علیه روسیه می‌خواند، متهم کرد.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار