مسعود نیلی:

اولین کنفرانس «اقتصاد ایران» ۱۴ و ۱۵ دی‌ماه برگزار می‌شود/دعوت از ۱۵۰۰ اقتصاددان

مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور هدف از برگزاری اولین کنفرانس «اقتصاد ایران» را جمع بندی وفاق اقتصاد دانان و ارائه توصیه‌های اقتصادی به سیاست گذاران اقتصادی، دولت و رئیس‌جمهور دانست.
کد خبر: ۳۷۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳ - 03January 2015

اولین کنفرانس «اقتصاد ایران» ۱۴ و ۱۵ دی‌ماه برگزار می‌شود/دعوت از ۱۵۰۰ اقتصاددان

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، به نقل از پایگاه اطلاعرسانی دولت، مسعود نیلی مشاور اقتصادی ریاستجمهور در تشریح جزئیات برگزاری نشست های تخصصی اولین کنفرانس «اقتصاد ایران» گفت: 9 نشست تخصصی در این کنفرانس برگزار خواهد شد و در مجموع با ارائه 40 مقاله و 20 سخنرانی مباحث کلان اقتصاد به صورتی متراکم بررسی خواهد شد. نگاه ما در این کنفرانس، معطوف به مسائلی خواهد بود که اقتصاد کشور در حوزه سیاست گذاری نیازمند آن است و امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.
مشاور اقتصادی رئیس جمهور که دبیر اولین کنفرانس اقتصاد ایران نیز هست، بررسی دوره های رونق و رکود اقتصاد ایران را محور اصلی نشست «رشد اقتصادی و چرخه های تجاری» بیان کرد و افزود: این نشست معطوف به دستیابی به تحقق حداکثریِ رشد اقتصادی و استمرار خروج از رکود است. با در نظر گرفتن چشم انداز اقتصاد در این مقوله است که در نشست توسعه نظام مالی، تحقق رشد اقتصادی در تنگناهای مالی موجود با تجهیز منابع مالی مورد توجه قرار می گیرد که یکی از پربارترین نشست های کنفرانس خواهد بود.
وی مسائل اصلی حوزه نظام مالی و بازار سرمایه را محور اصلی نشست نظام مالی بیان کرد و گفت: سخنرانی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی در این نشست با ارائه 8 مقاله، ابعاد مهم حوزه مالی ارزیابی می شود و در حوزه نفت و انرژی به عنوان یکی از مهمترین مباحث اقتصاد جهان، نسشتی ویژه برگزار خواهیم کرد.
رئیس شورای سیاست گذاری «اولین کنفرانس اقتصاد ایران» اعلام کرد: بازار کار، اشتغال و بیکاری از جمله محورهایی است که در نشستی ویژه در این کنفرانس به آن پرداخته خواهد شد.
وی ادامه داد: «نقش توسعه ملی در مدیریت درآمدهای نفتی» عنوان نشست دیگری است که اهمیت صندوق توسعه ملی و موارد قابل اصلاح مورد بحث قرار خواهد گرفت با این امید که به بهبود وضعیت صندوق توسعه ملی منجر شود.
نیلی خاطر نشان کرد: سیاست های مهم اقتصاد مقاومتی و نیز سیاست های کاهش تورم و مدیریت اقتصاد کلان را برای حفظ دستاوردهای کاهش تورم و ثبات بازار ارز را در دستور کار دو نشست مختلف، قرار داده ایم.
وی در تشریح جزئیات یکی دیگر از نشست های تخصصی «اولین کنفرانس اقتصاد ایران» اظهار کرد: کسب و کار، خصوصی سازی و فضای رقابتی از نشست هایی است که ابعاد مختلف خصوصی سازی و برقراری فضای رقابتی را مورد بررسی قرار می دهیم و در آخرین نشست، موضوع هدفمندی یارانه ها در بُعد خانوار را با مسائلی چون پرداخت نقدی یارانه ها با ارائه مقاله های کاربردی بررسی خواهیم کرد.
مشاور اقتصادی رئیس جمهور تصریح کرد: عناوین نشست های تخصصی اولین کنفرانس اقتصاد ایران مرتبط با اصلی ترین مسائل اقتصاد کلان کشور است و در پایان نشست های تخصصی، میزگردی را عصر روز دوشنبه، 15 دی ماه برای بررسی چالش های مطرح شده در نشست ها تشکیل خواهیم داد تا جمع بندی به دست آمده را در مراسم اختتامیه کنفرانس به عنوان توصیه های سیاستی اعلام کنیم که بیانگر وفاق اقتصاد دانانی است که در کنفرانس شرکت کرده اند و توصیه هایی است که می تواند مورد استفاده سیاست گذاران باشد.
نیلی منظم ترین جلسات تشکیل شده در دولت را جلسات ستاد اقتصادی دولت عنوان کرد و گفت: این جلسات با استمرار و نظم توسط آقای روحانی تشکیل شده و در هر هفته دو جلسه، تیم اقتصادی رئیس جمهور با مشاوران ایشان تمام گزارش های کارشناسیِ قابل طرح در سطح سیاست گذاری های کلان دولت را مطرح می کنند.
وی ظرفیت کارشناسی و دانش اقتصاد جامعه ایران را که بخشی متمرکز در کنفرانس اقتصاد ایران است مبین اتصال دولت با بدنه علمی و کارشناسی اقتصادی مطرح و خاطر نشان کرد: در این کنفرانس تلاش کردیم تا به تعدادی از اقتصاددان های مطرح کشور که مقیم دیگر کشورها هستند نیز سفارش مقاله بدهیم و حضور آنها در کنفرانس را موجب شدیم تا از تمام ظرفیت های موجود برای ارتقاء اقتصاد بهره برداری کنیم تا در مجموع بتوانیم توصیه های سیاست گذاری اقتصادی را در اختیار رئیس جمهور، دولت و مجموعه تصمیم گیرندگان اقتصاد ایران قرار دهیم و تمام تلاش خود را مطابق وظیفه در این مهم به کار بستیم.
گفتنی است اولین کنفرانس اقتصاد ایران در روزهای یکشنبه و دوشنبه، 14 و 15 دی ماه با سخنرانی رئیس جمهوری و تعدادی از وزرا، اساتید دانشگاه، مقامات دولتی و کارشناسان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها