عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

حماسه 9 دی از تبریز آغاز شد/ فتنه با ایجاد تردید پدید می‌آید

«عزت الله ضرغامی» گفت: مردم تبریز هشتم دی با حضور در خیابان‌ها جریان ساز و خط شکن شدند و به دنبال آن حماسه 9 دی در سراسر کشور رقم خورد.
کد خبر: ۳۷۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹ - 30December 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، «عزت‌الله ضرغامی» عضو شورای عالی فضای مجازی ظهر امروز در مراسم دهمین سالروز حماسه نهم دی‌ماه که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: صاحب انقلاب مردم‌اند و به همین جهت تبریزی‌ها با احساس تکلیف در هشتم دی ماه سال ۸۸ در محکومیت فتنه راهپیمایی انجام دادند و جریان‌ساز حرکتی بزرگ شدند.

وی افزود: در زمان فتنه رسانه‌های بیگانه قصد داشتند آشوب‌ها را سراسری جلوه دهند ولی وقتی تصاویر ۸ دی از تبریز به دست صدا و سیما رسید، در ایجاد فضای پرشور انقلابی برای کل کشور موثر واقع شد. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: شعارهای مقتدرانه و با احساس والا از سوی مردم تبریز در هشتم دی ماه برای کل کشور موثر بود و بنده همان شب به امام جمعه وقت تبریز زنگ زده و تشکر کردم و گفتم که این تصاویر بسیار خط‌شکن است. 

وی اذعان داشت: تبریز بدون تعارف و اضافه‌گویی همیشه پیشگام بوده که مصداق آن تاریخچه مشروطیت، انقلاب، چهلم معروف شهدای قم توسط مردم تبریز، هشت سال دفاع مقدس و دوران فتنه است. 

ضرغامی با بیان اینکه در همین وقایع اخیر که مقداری فضای فتنه خود را نشان داد، مقاومت و ایستادن قطعا بصیرت می‌خواهد، یادآور شد: فتنه با تردید ایجاد می‌شود و گرد و غبار ایجاد می‌کند؛ افرادی که بصیرت داشته و در فتنه از گرد و غبار به خوبی عبور می‌کنند، یک نعمت الهی دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه معیشت حداقلی یک اساس اصلی بوده ولی در همین مقطع بصیرت داشتن بسیار مهم است، گفت: برخی‌ موج‌سواری کرده و درصدد به انحراف کشاندن انقلاب بودند ولی تبریز و زنجان قهرمان یک فراگیری ارزشمند و خط‌شکنی ایجاد کردند. 

وی ابراز کرد: مردم ایران سپاسگزار مردم قهرمان تبریز هستند و باید شما به خود ببالید که در چنین جایگاهی هستید. 

ضرغامی با اشاره به اینکه برخی‌ تصور می‌کنند که پرداختن به ۹ دی ماه با وحدت مردم ناسازگار است، گفت: برخی‌ می‌پندارند که فتنه و ۹ دی تمام شده است و پرداختن به این موضوع منجر به گسستن وحدت بین مردم می‌شود؛ در حالیکه ۹ دی نقطه عطفی در انقلاب اسلامی است و به عبارتی انقلاب سوم است.

وی متذکر شد: فتنه ۸۸ ، فتنه خواص بود که عده‌ای  تصمیم داشتند تا در مقابل انقلاب و رهبری بایستند ولی بخش دیگری از خواص بی‌بصیرت افرادی بودند که ترسیدند از مردم و رهبری دفاع درست و صحیح کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار