جعفر قنادباشی در گفتگو با «دفاع پرس»:

نیروی عظیمی که اربعین در کربلا حضور پیدا کرد، قوت قلبی برای ارتش عراق بود

این کارشناس سیاست خارجی گفت: روزهای قبل و بعد اربعین نیروی عظیمی که در خاک کربلا حضور پیدا کرد، باعث شد داعش بداند نیرویی بزرگ آمادگی ایستادگی در برابر این گروه تروریستی را دارد، چرا که آنها تصورشان این بود که با حضور داعش در منطقه تعداد کمی در کربلا حضور خواهند داشت، لذا زمینه های حضور خود را در جنوب عراق آماده می‌کرند ولی با جمعیت حاضر به شهادت در کربلا، نوعی قوت قلبی برای ارتش عراق ایجاد شد.
کد خبر: ۳۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳ - 04January 2015

نیروی عظیمی که اربعین در کربلا حضور پیدا کرد، قوت قلبی برای ارتش عراق بود

جعفر قنادباشی در گفتوگو با خبرنگار سیاست خارجی دفاع پرس، در ارتباط با علل پیروزی عراق بر داعش گفت: چند علت مختلف دست به دست هم دادند و زمینه این پیروزی ها را فراهم کردند که یکی از این علل این است که بعد از انتخابات پارلمانی که برگذار شد یک ثبات و آرامشی بر عراق حکمفرما شد و در واقع بعد از این انتخابات شاهد یک تعامل مثبت میان احزاب عراقی هستیم.

وی انتخابات پارلمانی شیعه و سنی عراق را دارای تعاملی مثبت خواند و تصریح کرد: این عامل تقویت نیروهای نظامی در صحنه است و اقدامات خوبی در چینش نیروهای عراق شد و در واقع برخی نیروهایی که خسته بودند و رقبتی به جنگیدن نداشتند جایگاه خود را به نیروهایی دادند که تمایل به جنگیدن با داعش را داشتند و این اصلاح ساختاری بود و جابجایی نیروهای پرسنل نیروهای نظامی کمک کرد که در این عرصه موفقیت بیشتری کسب کند.

این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: فتوایی که آیت الله سیستانی علیه داعش صادر کردند از مهمترین عامل شکست داعش دربرابر جهاد مردمی بود و پس از آن تعداد زیاد از مردم آمادگی خود را برای حضور و مقابله با داعش اعلام کردند همچون نیروی(بسیج) در داخل ایران که این هم یکی از عوامل اصلی پس از اعلام مرجع در عراق و حضورمیلیونی مردم برای آمادگی برای مبارزه با داعش بوده است.

قنادباشی رو شدن چهره داعش برای مردم را عاملی دیگر برای پیروزی مردم عراق، مقابل داعش دانست و بیان کرد: داعش در ابتدا سعی کرده بوده چهره مثبتی در تبلیغات از خود نشان دهد تحت این عنوان که میتواند عراق و اهل سنت را نجات دهد ولی این به تدریج در اذهان تصحیح شد.

وی افزود: در ابتدا هدف گروهک داعش نفوذ تا کردستان بود ولی نیروهایی که در مقابل آنها ایستادگی کردند(پیشمرگهای کرد) باعث افشا شدن چهره انها شدند که در قالب منافع سلاطین منطقه کار میکنند و این حمله به خاکهای خودی در عراق توسط داعش سبب منفور شدن و منزوی شدن آنها در منطقه شد. چرا که آنها نشان دادند بسیار جنایتکارند و مزدور بیگانگان در داخل عراق هستند.

این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: روزهای قبل و بعد اربعین نیروی عظیمی که در خاک کربلا حضور پیدا کرد که باعث شد داعش بداند نیرویی بزرگ آمادگی ایستادگی دربرابر این گروه تروریستی را دارد، چرا که آنها تصورشان این بود که با حضور داعش در منطقه تعداد کمی در کربلا حضور خواهند داشت، لذا زمینه های حضور خود را در جنوب عراق آماده میکرند ولی با جمعیت حاضر به شهادت در کربلا، نوعی قوت قلبی برای ارتش عراق ایجاد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار