دفاع پرس از آخرین تحولات عراق گزارش می‌دهد/

نقش ایران در آزاد سازی عراق/2015 سال آزاد سازی کامل عراق/ خوش و بش آمریکا با سران عشایر عراق

یکی از اعضای کمیسیون زنان پارلمان عراق به نقش اساسی ایران در آزادسازی بسیاری از شهرهای تحت اشغال داعش نقش اشاره کرد و گفت: "نیروهای بسیج مردمی با کمک «مستشاران نظامی ایرانی که شایستگی آنها کمتر از مستشاران آمریکایی نیست»، موفق شدند چندین شهر را آزاد کنند."
کد خبر: ۳۷۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴ - 05January 2015

نقش ایران در آزاد سازی عراق/2015 سال آزاد سازی کامل عراق/ خوش و بش آمریکا با سران عشایر عراق

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، استقرار 2500 نظامیآمریکایی در کردستان عراق، نقش اساسی ایران درآزادسازی مناطق عراقی، تداوم پیروزیهای میدانی ارتش عراق، 2015 سال آزادسازی کامل اراضی عراق، توقیف سلاحهای آمریکایی و اسرائیلی از تروریستهای داعش، اعدام 100 عضو داعش توسط خود داعش و 50 هزار کشته و مجروح و مفقود در سال 2014 درعراق ازمهمترین تحولات یک هفته گذشته عراق است.

استقرار 2500 نظامیآمریکایی در کردستان عراق: پایگاه خبری الوقت: طبق توافق «مسعود بارزانی» رئیس  اقلیم کردستان عراق با مسئولین ارشد پنتاگون و موافقت ضمنی اتحادیه میهنی کردستان؛ طی دو سال آینده 2500 افسر آمریکایی در پنج پایگاه نظامی در مناطق مختلف در اقلیم کردستان مستقر خواهند شد و وزارت دفاع آمریکا مجاز به انتقال سلاحهای سنگین و سبک و حتی استقرار هواپیمای جنگنده و هواپیمای بدون سرنشین خواهد بود.


نقش اساسی ایران در آزادسازی مناطق عراقی:
«انتصار الجبوری» از اعضای کمیسیون زنان در پارلمان عراق در گفتگو با «السومریه نیوز»: ایران در آزادسازی بسیاری از شهرهای تحت اشغال داعش نقش اساسی داشته است و نیروهای بسیج مردمی نیز با کمک «مستشارین نظامی ایرانی که شایستگی آنها کمتر از مستشارین آمریکایی نیست»، موفق شدند چندین شهر را آزاد کردند.

آزادسازی مناطق جدید در جنوب سامرا در عراق:
وبگاه خبری السومریه: ارتش و نیروهای داوطلب مردمی برای مبارزه با گروهک تکفیری داعش، روز پنجشنبه مناطق جدیدی در جنوب شهر سامراء را از دست تکفیریها آزاد کردند. سرلشگر «عماد الزهیری»، فرمانده عملیات سامراء، اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق با کمک بسیج مردمی، مناطق تیول الخضر، الرمیلات، الکبان و روستاهای مجاور رود دجله در حومه منطقه «المعتصم» (22 کیلومتری جنوب سامراء) را آزاد  کنند و ضربات سنگینی به داعش در جنوب سامرا زدند.

تداوم پیروزیهای میدانی ارتش عراق: شبکه «السومریه»: یک منبع امنیتی در الانبار اعلام کرد که نیروهای امنیتی منطقه العواصم در نزدیکی ناحیه الوفاء در 35 کیلومتری غرب الرمادی را از لوث داعش آزاد کردند.  نیروهای امنیتی موفق به تسلط کامل بر این منطقه و هلاکت و زخمی کردن دهها داعشی شدند. منطقه الوفاء در 21 دسامبر گذشته از لوث داعش آزاد شده است.

 

2015 سال آزادسازی کامل اراضی عراق است: «حیدر العبادی» چند روز پس از آزادسازی شهر «الضلوعیه» استان صلاح الدین توسط ارتش و نیروهای بسیج مردمی، همزمان با آغاز سال جدید میلادی وارد این شهر شد و در بازدید از این شهر آزاد شده وبه پیروزی به دست آمده در آن اشاره کرد و این پیروزی را کلید پاکسازی کل عراق از داعش و سرآغاز شکستهای بیشتر این گروه تروریستی دانست و افزود: سال 2015 سال پاکسازی کامل اراضی عراقی از عناصصر تروریستی داعش و بازگشت مهاجران و آوارگان به سرزمینشان خواهد بود.


توقیف سلاحهای آمریکایی و اسرائیلی از تروریستهای داعش:
«محمد الفیاض»، یکی از رهبران گروه های بسیج مردمی عراق در گفتوگو با فارس اعلام کرد که یگانهای بسیج مردمی توانستند منطقه بلد و حومه آن را شامل تل الذهب، الجویزرات و عزیز بلد را از لوث تروریست های داعش پاکسازی کرده و آنها را متحمل تلفات سنگین جانی و تجهیزاتی کنند. در این عملیات حجم زیادی از سلاحهای اسرائیلی و آمریکایی که داعش در مبارزه با نیروهای امنیتی عراق بکار گرفته بود در این عملیات توقیف شد.

سفر سران عشایر الانبار عراق به واشنگتن: طرح آمریکا برای فروش سلاح و تجهیز جداگانه اهل تسنن عراق، از سوی ناظران و کارشناسان بدبینانه دنبال میشود، به گونهای که این طرح را در راستای تشکیل نیروهای شبه نظامی اهل تسنن همانند ارتش پیشمرگه میدانند. هیأتی از سران عشایر الانبار به همراه نمایندگانی از شورای استانداری این استان، به زودی به واشنگتن خواهند رفت، تا طرح همکاریهای امنیتی و تسلیحاتی با آمریکا را به پیش ببرند. جمعه هفته گذشته «جان مکین» سناتور جمهوری خواه آمریکا، در سفری غیر منتظره با «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق و جمعی از شیوخ قبائل این کشور دیدار کرد.


سفرهیأت عربستان برای بازگشایی سفارت در عراق:
یک مقام وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که هیئتی از این کشور به عراق خواهند رفت تا مقدمات بازگشایی سفارت را فراهم کند. مأموریت این هیئت، هماهنگی با وزارت خارجه عراق برای فراهم کردن مقدمات لازم برای تجهیز ساختمانها در بغداد و اربیل و فراهم کردن مقدمات آغاز به کار هیئت دیپلماتیک عربستان در عراق در اولین فرصت ممکن است.

داعش 170 عراقی را در کرکوک ربود:
«اسکای نیوز»: یک مقام دستگاه اطلاعاتی عراق اعلام کرد که «عناصر داعش، عصر جمعه، 170 تن از جوانان و مردان ساکن روستاهای الشجره و الغریب (از توابع شهرستان الحویجه) را پس از اقدام آنها به آتش زدن پرچم این گروه، ربود.»

اعدام 100 عضو داعش توسط خود داعش: وزارت کشورعراق از تضعیف روحیه شدید عناصر داعش به دلیل پیروزیهای پیاپی ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی در مناطق مختلف خبر داد ودر بیانیهای رسمی اعلام کرد که پیروزیهای پیاپی نیروهای امنیتی و قهرمانان بسیج مردمی نقش مهمی در شکست دشمن و تضعیف روحیه آنها داشته است به طوری که 100 عنصر داعش تنها به دلیل مشکوک بودن به میزان وفاداری آنها به اصول این گروه تکفیری  اعدام شدند.


50 هزار کشته، مجروح و مفقود در سال 2014 در عراق
:
یک سازمان عراقی غیردولتی، روز یکشنبه (دیروز) با انتشار گزارش سالیانهاش درباره نقض حقوق بشر در عراق هشدار داد و نوشت: حوادث خشونتبار در سال 2014، 50 هزار قربانی در عراق برجای گذاشت. کمپین ملی ثبت کننده انفجارهای تروریستی در عراق که مقر آن در بغداد است، سال 2014 شاهد نقضهای بیسابقه حقوق بشر در برخی شهرهای عراقی بود. سقوط موصل در شمال بغداد و اشغال آن به دست گروههای جنایتکار آغاز سریال تجاوزها و کشتارهای جمعی در حق شهروندان عراقی به ویژه اقلیتهای دینی و مذهبی بود.

انتهای پیام/ف


 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار