روزنامه «هاآرتص»؛

صهیونیست‌ها از بودجه نظامی برای گسترش شهرک‌سازی استفاده می‌کنند

نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی توافق کردند در ازای توافق شهرک‌نشینان صهیونیست به تخلیه 5 واحد مسکونی در رام‌الله، 18 میلیون دلار از بودجه نظامی را برای ساخت زیرساخت 300 واحد مسکونی جدید در شهرک «بیت ال» اختصاص دهند.
کد خبر: ۳۷۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷ - 05January 2015

صهیونیست‌ها از بودجه نظامی برای گسترش شهرک‌سازی استفاده می‌کنند

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، «بنیامین نتانیاهو» و «موشه یعلون» توافق کردهاند از 70 میلیون شِکِل (واحد پول اسرائیل) برابر با 17.8 میلیون دلار بودجه نظامی این رژیم برای تخلیه ایستگاه پلیس مرزی در شهرک صهیونیست نشین «بیت ال» و ساخت زیرساخت برای 300 واحد مسکونی جدید استفاده کنند.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، نتانیاهو به شهرکنشینان «بیت ال» قول داده در ازای توافق آنها با تخلیه 5 واحد مسکونی در منطقه رامالله که زمین متعلق به فلسطینیهاست و به طور غیرقانونی در آنجا ساخته شده، این بودجه را اختصاص دهد.

این روزنامه، نوامبر گزارش داد نتانیاهو تحت فشار «یوری آریل» وزیر مسکن رژیم صهیونیستی دستور اختصاص این بودجه را صادر کرد اما «یعیر لاپید» وزیر اخراجی دارایی جلوی این اقدام را گرفت و گفت این به کابینه مربوط میشود که درباره چنین هزینههایی تصمیم گیرد، نه اینکه نخست وزیر شخصا درباره آن تصمیمگیری کند. اما اخراج لاپید از وزارت دارایی و به دست گرفتن کنترل این وزارتخانه از سوی نتانیاهو، به توافق «بیت ال» زندگی دوبارهای داد.

بر اساس این گزارش، تابستان 2012 بود که دادخواست سازمان حقوقی و ضد اشغالگری «یش دین» از رژیم صهیونیستی خواست 5 ساختمان از جمله 30 آپارتمان مسکونی را که بدون اجازه در زمین متعلق به فلسطینیها ساخته شده، تخلیه کند. به دنبال توافقی که «گیلاد اردان» آن را تهیه کرده بود و تایید نتانیاهو را نیز در بر داشت، این کار با موافقت محلیها انجام شد. این توافق شامل انتقال بودجه دولتی برای گسترش جمعیت «بیت ال» و ساخت 90 واحد مسکونی برای شهرکنشیان «بیتال» بود.

لاپید به این تصمیم نتانیاهو انتقاد کرد و گفت، برای نتانیاهو منافع سیاسیاش بر منفعت عمومی ارجحیت دارد.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار