مدیر آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه جمهوری مالی در سفر به ایران؛

در خواست از جمعیت هلال احمر ایران برای راه اندازی مرکز بهداشتی درمانی تنبکتو

مدیر آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه جمهوری مالی در دیدار با معاون امور بین الملل و حقوق بشر دوستانه جمعیت هلال احمر گفت: فعالیت های جمعیت هلال احمر در مالی در زمینه مهار ابولا قابل تقدیر و ستودنی است و خواستار راه اندازی مرکز بهداشتی درمانی این جمعیت را در تنبکتو شد.
کد خبر: ۳۷۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹ - 06January 2015

در خواست از جمعیت هلال احمر ایران برای راه اندازی مرکز بهداشتی درمانی تنبکتو

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، محمدولامین واتارا، مدیر آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه جمهوری مالی در دیدارمحمد شهاب الدین محمدی عراقی معاون امور بین الملل و حقوق بشر دوستانه جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت های گسترده جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در "مالی" گفت: یکی از دلایل سفر به ایران ملاقات با مسئولان هلال احمر و بازدید از این جمعیت بود و این سفر می تواند روابط بسیار خوب همکاری با ایران را برای ما رقم بزند، البته از طریق وزارت بهداشت مالی با هلال احمر ایران همکاری های خوبی در جریان است.

وی با تاکید بر اینکه مرکز بهداشتی درمانی هلال احمر ایران در مالی بسیار مراجعه کننده دارد و اکثر مردم با مرکز بهداشتی درمانی هلال احمر ایران آشنایی دارند، بیان کرد: این مرکز در محله بسیار فقیر نشین و پر جمعیت واقع شده است که مردم مالی از تمامی مناطق برای دریافت خدمات درمانی، خود را به این مرکز می رسانند.

مدیر آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه جمهوری مالی به دیگر فعالیت های جمعیت هلال احمر ایران در این کشور  اشاره  کرد و یادآور شد: فعالیت های جمعیت هلال احمر در مالی در زمینه مهار ابولا قابل تقدیر و ستودنی است.

وی از جمعیت هلال احمر ایران خواست تا مرکز بهداشتی درمانی تنبکتو را هر چه سریعتر در مالی فعال کند، چرا که مردم به خدمات درمانی این مرکز نیاز مبرم دارند و راه اندازی این مرکز می تواند در بازگرداندن مهاجرانی که به دلیل ناآرامی ها از این منطقه خارج شده اند تاثیر شگرفی داشته باشد.

محمد شهاب الدین محمدی عراقی معاون امور بین الملل و حقوق بشر دوستانه جمعیت هلال احمر در این دیدار با اشاره به فعالیت های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف اظهار کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بیش از ۳۰ مرکز بهداشتی و درمانی در ۲۰ کشور در سراسر دنیا دارد و تمرکز این مراکز بهداشتی و درمانی اکثرا در آفریقا بیشتر است.

وی با بیان اینکه مراکز بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر و ارائه خدمات بشر دوستانه در ۱۲ کشور آفریقایی صورت می گیرد، تصریح کرد: از این تعداد مراکز بهداشتی و درمانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در ۵ کشور غرب آفریقا همچون غنا، سیرالئون، نیجر ساحل عاج و مالی مشغول به فعالیت هستند.

معاون امور بین الملل و حقوق بشر دوستانه جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه این جمعیت همکاری نزدیک با وزارت بهداشت و صلیب سرخ مالی دارد، افزود: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با وزارت بهداشت و صلیب سرخ مالی پروژه های مشترکی را انجام داده است که ماحصل آن کلینیک و مرکز درمانی هلال احمر ایران در مالی است.

وی ادامه داد: همکاری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با مالی فقط محدود به این کلینیک نیست و در بخش های مختلفی همچون آموزش و پیشگیری از اپیدمی ابولا اقدامات گسترده ای از سوی جمعیت هلال احمر ایران در مالی صورت گرفته است.

محمدی عراقی به آمادگی جمعیت هلال احمر ایران برای ادامه همکاری در مالی اشاره و اذعان کرد: در صورت مهیا بودن شرایط و تامین امنیت در این کشور آماده همکاری جمعیت هلال احمر ایران و صلیب سرخ مالی هستیم چرا که این همکاری ها به نفع هر دو کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار