تحلیل آیت‌الله کعبی درباره حوادث اخیر پاریس:

اسلام ستیزی در غرب وارد مرحله جدید و سختی شده است/ ریشه تروریسم به غرب بازمی گردد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که امروز به بهانه اقدامات تروریست‌های داعشی، اسلام و مسلمانان هراسی در اروپا وارد موج جدیدی شده است، ضمن محکوم کردن اعمال تروریستی گفت: هنوز فتوای امام(ره) درباره سلمان رشدی و تمام اسلام ستیزیان زنده است.
کد خبر: ۳۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶ - 14January 2015

اسلام ستیزی در غرب وارد مرحله جدید و سختی شده است/ ریشه تروریسم به غرب بازمی گردد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیتالله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در درس خارج دیروز خود با اشاره به حوادث روزهای اخیر پاریس، آن را نشانگر ایجاد موج جدیدی از اسلام ستیزی و اسلام هراسی در اروپا دانست.
وی گفت: متأسفانه اسلام ستیزی و اسلام هراسی در جهان به ویژه اروپا به بهانه اقدامات تروریستی تکفیریها همانند داعش و القاعده و دیگر گروهها وارد مرحله جدید و سختی شده است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه در حمله به یک نشریه پاریسی، چندین نفر از بیعت کنندگان با ابوبکر بغدای حضور داشتهاند، خاطرنشان کرد: عوامل این حوادث خودشان بیان میکنند که با داعش بیعت کردهاند.
وی افزود: البته این هفتهنامه کاریکاتورهای اهانت آمیزی نسبت به نبی اکرم(ص) و فرهنگ اسلام منتشر کرده بود، در اقدام جدید نیز کاریکاتور ابوبکر بغدادی را منتشر کرده بود که این بهانهای برای حملات تروریستهای داعشی شد.
آیتالله کعبی با اشاره به راهپیمایی صورت گرفته در پاریس نسبت به اقدامات انجام شده از سوی گروههای تروریستی عنوان کرد: در این راهپیمایی بی سابقه از 40 کشور حضور داشتند که در آن نتانیاهوی جنایتکار جنگی و کودک کش تحت عنوان مبارزه با تروریسم به سخنرانی پرداخته است.
وی ادامه داد: پس از این حوادث، آژانسهای یهودیان در پاریس فعال شدهاند تا یهودیان را به سرزمینهای اشغالی بازگردانند؛ نکته دیگر درباره این راهپیمایی حمایت حاضران از مجله اهانت کننده به مقدسات اسلام بوده است و این حوادث بهانهای شده تا رسانههایی همانند بی بی سی که تاکنون از ترس، کاریکاتورهای نبی اکرم(ص) را پخش نمیکرد، پخش کند.
 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز به بهانه اقدامات تروریستهای داعشی، اسلام و مسلمانان هراسی در اروپا وارد موج جدیدی شده است، ضمن محکوم کردن اعمال تروریستی تأکید کرد: جریانهای تکفیری ساخته و پرداخته غربیها و آمریکاییها هستند که خود فرانسه پشتیبانی ویژه از این گروه تروریستی داشت.
وی یادآور شد: از قبل مشخص بود که این تروریستها روزی به کشورهای خود بازگشته و آنجا را ناامن میکنند، با این وجود اسلام اعمال اینها را تأیید نمیکند، ولی باید دانست که تکفیریها ساخته و پرداخته خودشان بوده و ارتباطی با اسلام ندارند.
آیتالله کعبی اظهار داشت: نکته دیگری که بنده باید تأکید کنم این است که مسلمانان اجازه نمیدهند به بهانه مبارزه با تروریسم، به نبیاکرم(ص) اهانت شود و هر مسلمانی در هر جای جهان حاضر به فدا شدن در راه حضرت رسولالله(ص) است.
وی افزود: این افراد باید بدانند اگر بخواهند به این بهانه هتک حرمتی به حضرت محمد(ص)، اسلام و مسلمانان بکنند، قطعا مسلمانان سکوت نکرده و غیرتشان هنوز زنده است و این اهانت را نمیتوانند تحمل کنند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فتوای امام راحل درباره سلمان رشدی گفت: فتوای امام(ره) درباره سلمان رشدی و تمام اسلام ستیزیان زنده است و اکنون فصل آن است که برای محکوم کردن گروههای تروریستی و تکفیری، دفاع از هویت اسلامی و محوریت حضرت رسولالله(ص) برای امت اسلامی، راهپیمایی بزرگی در سطح امت اسلامی از سوی مسلمانان به ویژه در اروپا و آمریکا صورت گیرد.
وی یادآور شد: نخبگان، فرزانگان و علما نباید در این باره ساکت شوند، بلکه با صدور بیانیه تأکید کنند که نمیتوان به بهانه مبارزه با تروریسم به رسول اسلام(ص) هتاکی شود؛ درود فرستادن به رسولالله(ص) و آل ایشان نیز برای نشان دادن هویت اسلام است.
آیتالله کعبی با تأکید بر برخورد فعال با تروریسم خاطرنشان کرد: این برخورد نباید منفعلانه باشد، ریشههای تروریسم به ظلم، جنایت، تبعیض، بی عدالتی، فقر و تحقیر مسلمانان در اروپا و آمریکا باز میگردد، این کشورهای مدعی، حقوق اقلیتها را زیر پا میگذارند، در حالی که مسلمانان از حقوق شهروندی برخوردار بوده و دولت این کشورها باید با نژاد پرستی مبارزه کنند، نه اینکه مبارزه با تروریسم را بهانهای برای تعرض به مسلمانان قرار دهند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به روایتی، موعظه عالم غیر عامل به علم را در دلها بی اثر دانست و بیان داشت: عالم عامل همانند آفتابی است که همه از روشنایی او استفاده میکنند.
وی افزود: نبی اکرم(ص) سراج منیر و اهلبیت(ع) نور خدا در تاریکیهای زندگی هستند که همواره باید به این بزرگواران متوسل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار