واکنش آیت الله نوری همدانی به حوادث تروریستی پاریس

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که جلوه گری اسلام ناب محمدی خار در چشم دشمنان شده است گفت: امروزه همان کسانی که در گروه های افراطی فعالیت داشتند در کشورهای خود دست به کشتار می زنند تا این حوادث را به نام اسلام تمام کنند.
کد خبر: ۳۸۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴ - 14January 2015

واکنش آیت الله نوری همدانی به حوادث تروریستی پاریس

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به عهدنامه مالک اشتر گفت: امام علی(ع) در این نامه تمامی زوایای اسلام مانند سیاست، فرهنگ، اقتصاد و ولایت را مطرح کرده اند.

وی با بیان این که دین اسلام با سه چیز به شدت مبارزه می کند افزود: ظلم، جهل و فقر از عوارضی است که اسلام برای ریشه کن شدن آن ها برنامه های زیادی ارائه کرده است؛ بنابراین باید دستورهای اسلام مرد توجه قرار گیرند؛ اسلام پشتوانه هایی برای فقیه قرار داده که انفال یکی از آن ها است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به معضل فقر در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: فقر یک عارضه است که اگر قوانین اسلامی به درستی اجرا شود از بین خواهد رفت، وجود فقر در جامعه نتیجه عمل نکردن به احکام اسلامی است.

وی با اشاره به روایاتی در زمینه ریشه کن شدن فقر ادامه داد: امام علی(ع) در نهج البلاغه فروده که انسان فقیر نمی تواند در امور دینی فعالیت گسترده داشته باشد و دارای فکری آشفته و پریشان است، خوشبختانه فقیه زمان ما، حضرت آیت الله خامنه ای تأکید ویژه ای بر ریشه کن شدن فقر دارند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به حوادث شهر پاریس ابراز داشت: متأسفانه مصیبتی بزرگ برای اسلام به وجود آمده است، بعد از پیروزی انقلاب، استکبار جهانی و غرب از این انقلاب کینه به دل گرفته و در صدد براندازی نظام اسلامی برآمدند.

 وی با بیان این که جلوه گری اسلام ناب محمدی خار در چشم دشمنان شده است یادآور شد: به دلیل جلوه گر شدن اسلام ناب است که دشمن گروه های افراطی مانند بوکوحرام، داعش و تفکری ها را ایجاد کرده تا سبب نابودی اسلام شوند، پول نفت و حمایت مالی برخی از کشورهای عربی مانند عربستان بسیاری از جوانان جهان را به این گروه ها کشانده است.

این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: امروزه همان کسانی که در گروه های افراطی فعالیت داشتند در کشورهای خود دست به کشتار می زنند تا این حوادث را به نام اسلام تمام کنند، حادثه پاریس نیز از این دسته به شمار می رود، این مسأله سبب اسلام هراسی در کشور های اروپایی شده است به گونه ای که چندین مسجد در اروپا به آتش کشیده شد.

 وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: مسلمانان برای پیروزی، سعادت و گسترده شدن اسلام راهی به جز قرار گرفتن در زیر پرچم ولایت رهبر معظم انقلاب ندارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها