دبیر همایش اولین کنگره ملی تروما:

17 درصد تخت‌های بیمارستانی را مصدومان تروما اشغال کرده اند

دبیر همایش اولین کنگره ملی تروما با اشاره به این که تروما می‌تواند دومین عامل مرگ و میر در کشور باشد اظهار داشت: 17 درصد تخت‌های بیمارستانی را مصدومان تروما اشغال کرده اند.
کد خبر: ۳۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷ - 14January 2015

17 درصد تخت‌های بیمارستانی را مصدومان تروما اشغال کرده اند

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان " دفاع پرس "، صالحی دبیر همایش اولین کنگره ملی تروما که از 24 الی 26 دی ماه در مرکز همایشهای رازی برگزار میشود با بیان این که سه عامل مهم در کشور ما باعث مرگ و میر میشوند اظهار داشت: این عوامل شامل بیماریهای قلبی، سرطان و تروما است.

وی افزود: بیماریهای قلبی که باعث مرگ و میرهای زیادی میشوند برای اصلاح آن احتیاج به اصلاح سبک زندگی در دو دهه وجود دارد همچنین تروما که در نتیجه تصادف با وسیله نقلیه رخ میدهد از عوامل مهم مرگ و میر در کشور ما محسوب میشوند.

صالحی با بیان این که پیشرفت های خوبی در جلوگیری از تروما و درمان داریم خاطرنشان کرد: 17 درصد تختهای بیمارستانی را مصدومان تروما تشکیل میدهند که سن اکثر مجروحین بین 20 الی 40 ساله است.

دبیر همایش این کنگره با اشاره به گزارشات اخیر تشریح کرد: طبق این گزارشات زیان تروما در حدود 12 میلیارد تومان است.

وی به آماری که از بخش ترومای بیمارستان سینا حاصل شده است اشاره کرد و گفت: آمار حوادث تروما که با وسایل نقلیه موتوری تصادف کردهاند بیشتر از شهدای ما در طول هشت سال دفاع مقدس بوده است.

صالحی با بیان این که در شهرهای بزرگ ایران 40 تا 60 درصد حوادث با موتورسیکلت در ارتباط بوده که این خود یک فاجعه ملی است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: 5 سال پیش با همت نیروی بهداری سپاه بیمارستان امام حسین در خوزستان بازسازی شد و همچنین 5 اسفند روز شهادت شهید رهنمون اولین پزشک گروه پزشکی حاضر در جنگ بود یادوارهای برای او برگزار شد.

صالحی با تاکید بر این که بیمارستانهای دیگری هم در منطقه جنگی خوزستان وجود دارد که نیاز به بازسازی دارد اظهار داشت: بیمارستان فاطمه زهرا تنها بیمارستانی است که مورد بمباران شیمیایی قرار گرفته است و این بیمارستان باید دوباره نوسازی شود.

دبیر همایش اولین کنگره ملی تروما خاطرنشان کرد: این بیمارستانها شاهد هزاران رزمنده و مجروحی بوده است و باید یاد این شهیدان و رزمندگان در تاریخ ما باقی بماند.

وی در پایان گفت: نیروی زمینی سپاه بیمارستان صحرایی احداث کرده که یک سامانه 50 تخته خوابی است که میتواند در زمانهای مختلف کمک رسانی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار