بهشتی پور در گفتگو با «دفاع پرس»:

وزارت خارجه سریعا موضوع شرایط صدور ویزای فرانسه برای زنان ایرانی را بررسی کند

این کارشناس مسائل سیاست خارجی اظهار داشت: شایسته است وزارت خارجه سریعا این موضوع را بررسی کند، چرا که حجاب یک وظیفه دینی برای بانوی ایرانی است و اقدام سفارت فرانسه مخل آزادی عمومی بانوانی است که خواهان حجاب هستند.
کد خبر: ۳۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶ - 20January 2015

وزارت خارجه سریعا موضوع شرایط صدور ویزای فرانسه برای زنان ایرانی را بررسی کند

حسن بهشتی پور، کارشناس موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی در گفتوگو با خبرنگار سیاست خارجی  دفاع پرس، در ارتباط با شرط بیحجابی زن ایرانی در گرفتن ویزای فرانسوی گفت: نمیتوان تحلیلی در این باره بیان کرد! کشور میزبان باید تذکر جدی به کشور ثانی دهد و از وزارت خارجه انتظار میرود تذکری در خور شأن به کشور فرانسه راجع به حقوق ایرانیان دهد و خود مردم کشورمان حضور در این کشور را تا زمانی که این مسئله حل نشده است تحریم کنند.

وی همچنین پیشنهاد کمپینی را جهت اعتراض عمومی به حرکت وزارت خارجه فرانسه را داد و تصریح کرد: موجی در فضای مجازی باید ایجاد شود تا به دولت فرانسه نشان داده شود عموم مردم نسبت به اقدام دولت فرانسه ناراضی و ناخرسند هستند و کسانی که کار ضروری در این کشور ندارند از سفر خودداری کنند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی اظهار داشت: شایسته است وزارت خارجه سریعا این موضوع را بررسی کند، چرا که حجاب یک وظیفه دینی برای بانوی ایرانی است و اقدام سفارت فرانسه مخل آزادی عمومی بانوانی است که خواهان حجاب هستند و از سوی دیگر با مبانی حقوق بینالملل نیز در تعارض است که "خانمی که خواهان دریافت ویزای کشوری است باید بدون حجاب عکس داشته باشد".

بهشتی پور اقدام وزارت خارجه در این زمینه را دیپلماتیک دانست و بیان کرد: در این زمینه نباید دچار جو زدگیهای رسانهای شویم و لذا این موضوع راهحل های دیپلماتیک دارد و دو کشور میتوانند در چارچوب روابط دوجانبه مسئله را بررسی کنند و از سفارت فرانسه خواهان دلیل شوند و نباید با برخورد و تندی با این موضوع روبرو شد.
انتهای پیام/ف.ه

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار