معاون استاندار خراسان شمالی:

طرح «کامک» در اختیار دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی قرار گرفته است

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: طرح «کامک» که با هدف کاهش اثرات منفی کرونا ویروس تدوین شده به عنوان نقشه راهی در اختیار تمامی دستگاه‌های اجرایی استان قرار گرفته و تمامی این دستگاه‌ها موظف به اجرای این طرح هستند.
کد خبر: ۳۹۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ - 12April 2020

طرح «کامک» در اختیار دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی قرار گرفته و موظف به اجرای آن هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، «ولی الله حیاتی» معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی امروز در نشست استانی ستاد مبارزه با کرونا ویروس اظهار داشت: طرح «کامک» که با هدف کاهش اثرات منفی کرونا ویروس تدوین شده به عنوان نقشه راهی در اختیار تمامی دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در طرح «کامک» وظایف دستگاه‌های اجرایی در تمامی بخش‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مشخص شده است، افزود: تمامی این دستگاه ها موظف به اجرای این طرح هستند و نظارت بر اجرای این طرح نیز به عهده اداره کل اطلاعات است.

حیاتی در خصوص اجرای گام دوم طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی گفت: برای بازگشایی اصناف کم خطر باید این اصناف برای دریافت دستورالعمل‌های بهداشتی به سامانه سلامت وزارت بهداشت مراجعه کنند و در صورت کندی سایت می‌توانند با مراجعه به اتاق اصناف شهرستان این دستورالعمل‌ها را دریافت و آن‌ها را نصب و اجرا کنند.

این مسئول با اشاره به ورود عشایر به استان خراسان شمالی، گفت: طی صحبتی که با معاون سیاسی امنیتی استان گلستان صورت گرفت مقرر شد عشایر استان پایان اردیبهشت به مناطق ییلاقی خراسان شمالی کوچ کنند و دانشگاه علوم پزشکی و ادارات کل دامپزشکی و عشایری استان نیز دستورالعمل‌های بهداشتی برای زیستگاه عشایر و دام هایشان درنظر بگیرند.

وی ضمن تاکید بر ادامه داشتن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در ۲۱ نقطه استان و ممنوعیت ورود افراد غیر بومی به استان تا پایان فروردین، بیان داشت: مدارس و دانشگاه ها، پارک‌ها و بوستان ها، استخرها، مساجد و بقاع متبرکه همچنان تعطیل هستند.

حیاتی ادامه داد: شهرداری‌ها و پایانه‌های حمل و نقل نیز موظف به ضدعفونی وسایل حمل و نقل درون شهری و برون شهری هستند، پایانه‌های مسافربری شهری، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه آهن نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به صورت محدود به فعالیت های خود ادامه می دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار