معرفی کتاب:

«درخت شعله ‌ور»

کتاب «درخت شعله ور» مجموعه اشعار منتخب جشنواره استانی شعر دفاع مقدس آذربایجان شرقی است که با تلاش و کوشش «جلال محمدی» گردآوری شده است.
کد خبر: ۳۹۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱ - 20April 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، کتاب «درخت شعله ور» مجموعه اشعار منتخب جشنواره استانی شعر دفاع مقدس آذربایجان شرقی است که با تلاش و کوشش «جلال محمدی» گردآوری شده است.

این اثر با اهتمام و حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در 182 صفحه به شمارگان هزار نسخه چاپ و منتشر شده است.

اشعاری که در این مجموعه فراهم آمده، منتخبی از آثار رسیده به دبیرخانه‌ی هفتمین جشنواره‌ی استانی شعر دفاع مقدس است. سرایندگان اشعار جز چند تن شاعران جوان و حتی نوجوانی هستند که از اشعارشان می‌توان دانست در عالم ادب فردایی روشن‌تر از امروز دارند. با عنایت به دو نکته‌ی ذکر شده، می‌توان گفت که مجموعه شعر درخت شعله ور مجموعه‌ای قابل اعتنا، واجد ارزش ادبی و سزاوار تحسین از شعر جوان استان آذربایجان شرقی است. این مجموعه، گواه انگیزه و اعتقاد شاعران نسل سوم آذربایجان برای حفظ و نشر ارزش‌های متعالی و دستاوردهای ادبی انقلاب اسلامی است.

اگرچه جریان شعر دفاع مقدس در دهه 60 متولد شد و جنگ با رژیم صدام در همان دهه پایان یافت اما با تداوم جنگ نظام سلطه با انقاب و ملت ایران، حرکت شاعران کشورمان در قالب طرز شعر دفاع مقدس تداوم یافت. جریان شعری که از درون فرهنگ دفاع مقدس سردر آورد، به مثابه‌ی چشمه‌ی زاینده و زنده رودی خروشان همچنان جاری است. اشعار این دفتر که در پرتو برپایی جشنواره استانی شعر دفاع مقدس فراهم آمده، گواه روشن این حقیقت است.

انتهای/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار