دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

هم‌افزایی کمیته امداد و بنیاد مستضعفان در راستای اجرای مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی

کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان در راستای اجرای مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه) با یک وحدت و هم‌افزایی اقدام به کمک‌های نقدی و توزیع غذای گرم در سراسر کشور کردند.
کد خبر: ۳۹۵۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰ - 11May 2020

هم‌افزایی کمیته امداد و بنیاد مستضعفان در راستای اجزای مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامیگروه اجتماعی دفاع‌پرس: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت نیمه‌ی شعبانِ امسال با اشاره به مشکلاتی که به‌خاطر کرونا برای برخی مردم پیش آمده، فرمودند: «ماه رمضان، ماه انفاق و ایثار و کمک به مستمندان است؛ چه خوب است که یک رزمایش گسترده‌ای در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا که این اگر اتّفاق بیفتد، خاطره‌ی خوشی را از امسال، در ذهن‌ها خواهد گذاشت».

پس از سخنان حضرت امام خامنه‌ای همه دستگاه‌ها از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) بنیاد مستضعفان، ارتش، سپاه و بسیج وارد میدان شدند؛ برخی از دستگاه‌ها همچون بنیاد مستضعفان و کمیته امداد امام خمینی (ره) در کنار دستگاه‌های خدمات رسان تمام تمرکز خود را در جهت کمک به خانواده‌های نیازمندان و کسانی که از شیوع ویروس کرونا زندگیشان تحت تاثیر قرار گرفت گذاشتند.

کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان در راستای اجرای مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه) با یک وحدت و هم‌افزایی اقدام به کمک‌های نقدی و توزیع غذای گرم در سراسر کشور کردند؛ کمیته امداد امام خمینی با راه‌اندازی آشپزخانه‌های مهدوی در سراسر کشور از ابتدای ماه مبارک رمضان اقدام به توزیع بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار پرس غذای گرم در سراسر کشور کرد.

کمیته امداد با هماهنگی و به کارگیری تجهیزات لجستیک پدافند هوایی ارتش اقدام به توزیع مواد خشک غذایی در مناطق صعب العبور کرد.

به گزارش دفاع‌پرس، مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در روز‌های گذشته به برخی از اقدامات کمیته امداد در زمینه کمک به نیازمندان و مددجویان کمیته امداد را تشریح کرد که آمار ارائه شده توسط وی (تا زمان اعلام این آمار) در ذیل آمده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: شیوع ویروس منحوس کرونا در کشورمان همانند بسیاری از نقاط جهان موجب بروز مشکلات بسیاری در زمینه‌های مختلف از سلامت جامعه گرفته تا مسائل اقتصادی، اجتماعی و... شده است. جامعه‌ی ۴.۵ میلیونی مددجویان کمیته‌ی امداد نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با توجه به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شرایط زندگی و معیشتی، دچار خسارت‌هایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه نیازمندی‌های مددجویان کمیته امداد توسط همکاران ما در کمیته امداد احصاء شد، گفت: اولین مورد، تأمین اقلام بهداشتی مقابله با کرونا برای خانواده‌های تحت حمایت است. همچنین جبران خسارت به مشاغل و کسب‌وکار‌های غالباً خرد مددجویان که بیشترین آسیب را در شرایط کرونا متحمل شده‌اند از اولویت‌های کار ماست. ارائه‌ی کمک‌های نقدی برای جبران بخشی از هزینه‌های تحمیل شده ناشی از کرونا و بسته‌های غذایی برای حمایت از خانواده‌های مددجو در طول ماه مبارک رمضان هم جزو موارد مهم است.

وی ادامه داد: همچنین همکاران ما در کمیته امداد به‌دنبال فراهم کردن زمینه‌ی استفاده دانش‌آموزان تحت حمایت از اپلیکیشن‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش از طریق تأمین گوشی تلفن همراه هوشمند یا تبلت برای جبران عقب‌ماندگی تحصیلی هستند.

بختیاری گفت: خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی به خانواده‌های آسیب‌دیده به‌ویژه موارد دارای فوتی و حمایت نقدی و سبد غذایی ویژه برای این خانواده‌ها هم از کار‌های اولویت‌دار کمیته امداد است؛ همچنین برای هزینه‌های اجاره‌خانه و یا ودیعه‌ی مسکن در شرایط کرونا و پساکرونا هم در حال تدارک هستیم.

رئیس کمیته امداد امام خیمینی خاطرنشان کرد: در ابتدا یک پویشی توسط کمیته امداد راه افتاد که در ادامه بنا شد به منظور هم‌افزایی بیشتر به پویش «ایران همدل» بپیوندیم. شماره حساب‌ها، شماره کارت امداد، اپلیکیشن سکه و آپ، کد‌های دستوری اپراتور‌ها و دیگر روش‌های غیر حضوری برای جذب کمک‌های مردمی نیز استفاده شده است.

وی افزود: الحمدلله در حال حاضر چهار هزار مرکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد نیز در سراسر کشور ضمن جمع‌آوری کمک‌های مردمی، به توزیع این کمک‌ها میان نیازمندان شناخته شده در هر محله اقدام می‌کنند و علاوه بر این، دفاتر کمیته امداد در استان‌های مختلف، ضمن اعلام شماره حساب‌های استانی، به جذب مشارکت‌های مردمی اقدام می‌کنند. علاوه بر این، چندین راه با استفاده از فناوری‌های جدید برای این کار در نظر گرفته شده تا مردم بتوانند راحت کمک‌هایشان را به مقصد برسانند. خیّران و مردم نیکوکار می‌توانند با پیوستن به پویش «ایران همدل» کمک‌های خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۰۰۰، شماره حساب ۰۱۰۳۳۳۳۳۳۳۰۰۰، شماره حساب بانک ملی ۳۳۳۳ و یا از طریق کد دستوری #۱۸۸۷۷ به کمیته امداد واریز کنند. همچنین کمیته امداد برای جذب کمک‌های مردمی با اپلیکیشن‌های سکه و... همکاری داشته و از طریق سامانه‌ی پیامکی و ارسال عدد ۱ به سرشماره ۸۸۷۷ به جذب کمک‌های مردمی اقدام می‌کند.

بختیاری گفت: سال گذشته در سی روز ماه مبارک رمضان کمیته امداد با اجرای طرح «افطاری ساده» ضمن توزیع یک میلیون و ۳۰۰ هزار وعده غذای گرم میان نیازمندان اعتباری معادل ۷ میلیارد تومان جلب کمک‌های مردمی داشته و در هفته اول ماه رمضان امسال از طریق پویش «ایران همدل» تاکنون بیش از هفت میلیارد تومان رسیده که رقم قابل توجهی به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار