اوباما در دیدار با نتانیاهو مطرح کرد؛

فشارها بر ایران ادامه خواهد یافت

رئیس جمهور امریکا در دیدار خود با نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن بیان ضرورت تداوم فشارها علیه ایران بیان داشت تحریم ها به آسانی لغو نخواهد شد و همچنان امکان اقدام نظامی علیه ایران وجود دارد.
کد خبر: ۴۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۹ - 01October 2013

فشارها بر ایران ادامه خواهد یافت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "رویترز"، در حالی که پس از تماس تلفنی اوباما با حسن روحانی گمانه زنی های مختلفی در مورد کاهش اختلافات میان امریکا و ایران و همچنین کاهش تحریم ها مطرح شده بود، رئیس جمهور امریکا در دیدار با بنجامین نتانیاهو ضمن بیان ضرورت تداوم فشارها علیه ایران بیان داشت تحریم ها علیه کشورمان به آسانی لغو نخواهد شد و همچنان امکان اقدام نظامی علیه ایران وجود دارد.

علاوه بر این باراک اوباما با یادآوری و تاکید بر پیوند ناگسستنی و استراتژیک امریکا و اسرائیل متعهد شد که همواره نگرانی های این رژیم را مدنظر قرار دهد و از هرگونه سازش  وکوتاهی در مقابل ایران خودداری نماید. در این رابطه وی افزود: امریکا به سادگی تحریم ها علیع ایران را لغو نخواهد کرد و تا زمانی که کاملا از غیر نظامی بودن برنامه هسته ای ایران مطمئن نشویم همچنان امکان استفاده از گزینه نظامی وجود دارد.

همچنین در این دیدار نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز بر ضرورت افزایش تحریم ها علیه ایران تاکید کرد و از اوباما خواست حتی در صورت تداوم تعاملات دیپلماتیک با ایران از میزان فشارها علیه کشورمان نکاهد.

گفتنی است نتانیاهو در حالی سه روز پس از مکالمه تلفنی اوباما و روحانی روز گذشته با اوباما دیدار کرد که هدف اصلی وی جلوگیری از هرگونه توافقی میان امریکا و ایران و اعمال فشار برای افزایش تحریم ها و فشارهای گوناگون علیه ایران است.

در واقع پس از نزدیکی و تعاملات دیپلماتیک ایران و امریکا در حاشیه نشست سازمان ملل این نگرانی در میان صهیونیست ها ایجاد شده است که در صورت حل اختلافات دو طرف ممکن است منافع رژیم صهیونیستی به خطر افتد؛ لذا ایران و موضوع تداوم فشارها علیه آن محور اصلی دیدار نتانیاهو با اوباما و سفر وی به امریکا محسوب می شود.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار