176 نمایشگاه "مدرسه انقلاب" در کرمان برپا شده است

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور گفت: سومین دوره نمایشگاه های مدرسه‌ای پیرامون انقلاب اسلامی با عنوان «مدرسه انقلاب» در 3 هزار دبیرستان متوسطه دوم سراسر کشور در دهه فجر برپا شده است.
کد خبر: ۴۰۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱ - 09February 2015

176 نمایشگاه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان حامد علامتی در جمع اصحاب رسانه، ایام دهه فجر را فرصت بسیار مناسبی برای مرور تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: برای معرفی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن به نسل جوان و نوجوان باید راه ها و روشی های جدید را آزمود و ما درصدد انجام این کار هستیم.

وی ادامه داد: در این برهه از زمان بهترین و مفیدترین کار این است که در قالب نمایشگاه و در ایام الله دهه فجر بستری فراهم کنیم که دانش آموزان با خلاقیت و ابتکار این مهم را انجام دهند.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان پویایی، خلاقیت و تحرک را رویکردهای اصلی در برگزاری این نمایشگاه دانست و افزود: انگیزه بخشی، بصیرت آفرینی و پرداختن به مسائل روز از دیگر رویکردهای برگزاری این نوع نمایشگاهها می باشد.

وی با بیان اهداف برپایی نمایشگاه های مدرسه انقلاب گفت: اهداف این نمایشگاه ها پاسداری از ارزش های انقلاب در درون مدرسه، آشنایی با اهداف انقلاب، تریج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی، فعال سازی انجمن ها و مدارس، هم افزایی و همکاری بین تشکل های دانش آموزی، شکوفایی خلاقیت و ایجاد نشاط و پویایی بین دانش آموزان است.

علامتی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه ها موجب تقویت روحیه همکاری و کار گروهی بین دانش آموزان می شود اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه های مدرشه انقلاب باعث رشد فکری دانش آموزان و افزایش قدرت مطالعه آنها می شود. همچنین این نوع نمایشگاه بستر مناسب برای عرضه ابتکار دانش آموزان است.


وی با اشاره به بخش های مختلف این نمایشگاهها گفت: بخش نخست نمایشگاه پرداختن به موضوع انقلاب اسلامی، تاریخچه انقلاب اسلامی و دست آوردهای آن وهمچنین سبک زندگی و استکبار جهانی و بخش دوم این نمایشگاه نیز تشکیلات است که به معرفی آن می پردازد.

علامتی با اشاره به بخش های دیگر این نمایشگاه افزود: موضوعات عمومی از مسابقات و سرگرمی تا عرضه محصولات فرهنگی در این نمایشگاه دایر است و همچنین یک بخش ویژه با عنوان دوران سیاه پهلوی به نمایشگاه امسال افزوده شده است

 دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور تصریح کرد: در این نمایشگاه ها روایت خیانت های پهلوی عنصر برجسته ای است که دانش آموزان به آن می پردازند و چگونگی خنثی شدن توطئه دشمنان بر علیه نظام جمهوری اسلامی تشریح خواهد شد. همچنین دراین نمایشگاه ها به جنبه پاسداشت این مناسبت به عنوان روزهای پیروزی که به عید نیز تعبیر شده است و همچنین توجه به معارف انقلاب اسلامی توجه خواهد شد.

علامتی با اشاره به برپایی 176 نمایشگاه مدرسه انقلاب در استان کرمان تصریح کرد: سومین دوره نمایشگاه های مدرسه انقلاب در 3 هزار دبیرستان متوسطه دوم در سراسر کشور از 12 بهمن تا 22 بهمن ماه برگزامی شود که 300 هزار دانش آموز دست اندر کار این نمایشگاه هستند

نظر شما
پربیننده ها