مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر خبر داد؛

مشارکت ۱۲ طلبه خواهر بوشهری در غسل زنان فوت‌شده کرونایی

حجت‌الاسلام «علی‌اکبر اسماعیلی» گفت: ۱۲ طلبه خواهر بوشهری در غسل زنان فوت‌شده بر اثر بیماری کرونا مشارکت دارند.
کد خبر: ۴۰۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳ - 29July 2020

مشارکت ۱۲ طلبه خواهر بوشهری در غسل زنان فوت‌شده کرونایی

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «علی‌اکبر اسماعیلی» مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان بوشهر، اظهار داشت: با توجه به افزایش شمار زنان فوت‌شده بر اثر ابتلاء به بیماری در استان بوشهر و کمبود نیرو برای تغسیل آن‌ها، ۱۲ طلبه خواهر بوشهری در این زمینه مشارکت کردند.

وی بابیان اینکه در مقطعی با توجه به شمار اندک فوتی‌های زن ناشی از بیماری کرونا غسل آن‌ها توسط کارکنان آرامستان شهرداری‌ها انجام می‌شد تصریح کرد: افزایش شمار فوتی‌ها منجر شد تا طلبه‌های خواهر در اقدامی خیرخواهانه در این عرصه فعالیت خود را آغاز کنند.

اسماعیلی بیان کرد: فعالیت این گروه رایگان و در مناطق مختلف استان بوشهر صورت می‌گیرد به نحوی که تاکنون ۲۰ فوتی کرونایی زن توسط طلبه‌های بوشهر تغسیل شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر غسل اموات مسلمان، هر سه مرحله از تغسیل بیماران کرونایی استان شامل غسل با آب‌های صدر، کافور و خالص به‌طور کامل انجام می‌گیرد.

اسماعیلی گفت: در یکی از مأموریت طلبه‌های خواهر تغسیل یک بانوی فوت‌شده ناشی از کرونا در خارگ بود که رنج و مشقت سفر دریایی را به جان خریده و در جزیره حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: با رعایت همه نکات و پروتکل‌های بهداشتی تاکنون هیچ‌کدام از طلبه‌های خواهر تغسیل دهنده فوتی‌های کرونایی، به این بیماری مبتلا نشده‌اند ولی چیزی که برای فعالیت این طلبه‌ها ضرورت دارد همکاری بیشتر مسئولان استان برای تأمین تجهیزات موردنیاز آن‌ها است.

اسماعیلی عنوان کرد: با توجه به اینکه کار و تجهیزات موردنیاز غسل اموات کرونایی به‌وضوح مشخص است انتظار می‌رود فرایند تأمین نیازهای آن در بروکراسی‌های غیرضروری اداری درگیر نشود و در تأمین تجهیزات موردنیاز آن‌ها سرعت بخشی شود.

وی افزود: از ابتدا شیوع کرونا طلبه‌های خواهر استان بوشهر در بخش‌های مختلف دیگری از جمله تولید ماسک، دستکش و گان فعالیت می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان بوشهر خاطرنشان کرد: در برخی از روزها به صورت دو و برخی از روزها نیز در سه شیفت کار تولید اقلام پیشگیری از کرونا به صورت مستمر انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار