در مسجد الجواد میدان هفت تیر؛

بزرگداشت آزاده و جانباز شیخ مصطفی رهنما برگزار می شود

مراسم یادبود آزاده و جانباز آزادیخواه حجت الاسلام شیخ مصطفی رهنما امروز برگزار می شود.
کد خبر: ۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰ - 02October 2013

بزرگداشت آزاده و جانباز شیخ مصطفی رهنما برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم یادبود شیخ مصطفی رهنما از پیشگامان مبارزات ملت ایران علیه رژیم ستمشاهی و از حامیان خستگی ناپذیر مقاومت مردم فلسطین، امروز در مسجد الجواد برگزار می شود.
 
 حجتالاسلام شیخ مصطفی رهنما بنیانگذار روزنامه حیات مسلمین بود. او قبل از انقلاب بارها دستگیر شد و بعداز ماجرای کودتای 28 مرداد مدت زیادی در جزیره خارک تبعید بود. او پیوسته با مجموعههای نیروهایی که در نهضت ملی فعال بودند، همکاری داشت.

سالها در روزنامه کیهان، اکونومیست، مهر ایران، ندای حق، طوفان شرق، اقدام، پرچم اسلام، آیین اسلام و روشنفکر مقاله مینوشت. رهنما در دهه 1330، جمعیت «مسلم آزاد» را تأسیس کرد که پس از کودتای 28 مرداد 1332 تعطیل شد. او همواره تلاش میکرد ارتباط رسانهای نیروهای سیاسی مذهبی را فعال نگه دارد.

شیخ مصطفی رهنما از پیشگامان حمایت از فلسطین و عضو تشکیلات انتفاضه در ایران بود. بود. او تلاش میکرد مردم ایران را در جریان قضیه فلسطین قرار دهد.
 

  رهنما پس از ترجمه کتاب سرگذشت فلسطین با ترجمه آیتالله هاشمی و به قلم اکرم زعتیر(از نویسندگان عرب) خود را به مصدق در قزوین میرساند و نسخهای از کتاب را به او میدهد.

دکتر مصدق پس از مطالعه کتاب؛ مبلغی را برای تبلیغ و خرید این کتاب در اختیار رهنما قرار داده و یادداشتی نیز بر کتاب مینویسد.


گفتنی است مراسم یادبود آن مرحوم امروز چهارشنبه 10 مهرماه  از ساعت 30/14 الی16 در مسجد الجواد واقع در میدان هفت تیر برگزار می شود.
 
 
نظر شما
پربیننده ها