علیرضا بحرینی خبر داد:

اجرای «نام جاوید وطن» و «خمینی ای امام» در فضای باز جشنواره فجر

فرمانده یگان موزیک دانشگاه علوم انتظامی امین گفت: ۸ اجرا برای سی امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در نظر گرفته‌ایم ما قصد داریم این اجراها را در بطن مردم و در فضای باز اجرا کنیم؛ شاید بسیاری از مردم توان خرید بلیت کنسرت‌ها را نداشته باشند.
کد خبر: ۴۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳ - 13February 2015

اجرای «نام جاوید وطن» و «خمینی ای امام» در فضای باز جشنواره فجر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، «یگان موزیک دانشگاه علوم انتظامی امین» در سیامین جشنواره بینالمللی موسیقی فجر قطعات «نام جاوید وطن»، «خوشه چین»، «خاک مهرآئین» و چند قطعه دیگر را اجرا میکند.

بر اساس این خبر این یگان ترکیبی از رپرتوار موسیقی کلاسیک و نظامی را برای اجرا در جشنواره در نظر گرفته است.

سرگرد "علیرضا بحرینی" فرمانده یگان موزیک دانشگاه علوم انتظامی امین در این باره گفت: طی شش دوره گذشته در جشنواره موسیقی فجر اجرا داشتهایم و امسال نیز متناسب با دهه مبارک فجر و جشنواره موسیقی فجر رپرتواری را آماده کردهایم که امیدواریم مخاطبان از این برنامهها لذت ببرند.

وی در ادامه افزود: ترکیبی از قطعات موسیقی کلاسیک و نظامی را آماده کردهایم که از آن جمله قطعه «برخیزید» و «خمینی ای امام» از ساختههای حمید شاهنگیان، «نام جاوید وطن»، «خوشه چین» از ساختههای روح خالقی که اصل آن را استاد بنان اجرا کرده، قطعه «خاک مهرآئین»، و چند مارش نظامی مانند «مارش قهرمان» اثر تقی ضرابی، «مارش سوار نظام» یا همان «سواران رود ولگا» و چند قطعه دیگر را میتوان نام برد.

ارکستر موزیک دانشگاه علوم انتظامی امین از ۴۰ نفر تشکیل شده که شامل ۲۴ نوازنده و ۱۶ خواننده کر تشکیل شده است.

فرمانده این یگان درباره سازهای این ارکستر گفت: ما در این ارکستر مجموعهای از سازهای بادی برنجی و بادی چوبی و سازهای کوبه ای استفاده میکنیم.

سرگرد علیرضا بحرینی ادامه داد: علاوه بر اعضای گروه کر، دو نفر از همکارانمان داوود سعادت شایسته و تهمورث شاهمراد نیز در بخش وکال ارکستر را همراهی میکنند.

وی درباره سابقه یگان موزیک دانشگاه علوم انتظامی امین گفت: یگان موزیک نظامی با تاسیس دانشگاه پیلس در سال ۱۳۲۴ کار خودش را در قالب موزیک شهربانی آغاز کرد. بعدها در سال ۱۳۷۰ ادغامی در نیروهای انتظامی صورت گرفت که شامل ادغام نیروهای شهربانی سابق، ژاندارمری و کمیته میشد. این ادغام در واحد موزیک نیز اتفاق افتاد و از سال ۱۳۷۰ یگان موزیک دانشگاه علوم انتظامی امین به وجود آمد. در این سالها نیز یگان موزیک امین در جشنوارههای مختلف نیروهای مسلح شرکت کرده که در اکثر این جشنوارهها عنوان اول را به دست آورده است.

بحرینی افزود: ۸ اجرا برای سی امین جشنواره بینالمللی موسیقی فجر در نظر گرفتهایم که امیدواریم بتوانیم در اجرایمان رضایت مخاطبان و مردم عزیز کشورمان را جلب کنیم. ما قصد داریم این اجراها را در بطن مردم و در فضای باز اجرا کنیم؛ شاید بسیاری از مردم توان خرید بلیت کنسرتها و یا فرصت حضور در چنین سالنها را نداشته باشند و این اجراهایی میتواند اتفاق جالبی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها