جانشین معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی تشریح کرد؛

چگونگی برگزاری دوازدهمین جشنواره جوان سرباز ناجا

سردار سرتیپ شرفی چگونگی برگزاری دوازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز ناجا را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۱۲۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳ - 22August 2020

معیار‌های انتخاب سرباز نمونه / تاکید فرمانده ناجا بر «تکریم» مقام سربازان و ارتقاء روحیه خدمتیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمد شرفی» جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا درباره برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز، اظهار داشت: در راستای اجرای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تدابیر ستاد کل نیرو‌های مسلح به‌منظور افزایش روحیه کار، ایجاد انگیزه رقابت سالم، ارتقاء منزلت اجتماعی، تجلیل از مقام شامخ سربازی و ارج نهادن به خدمات صادقانه و... برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز توسط معاونت نیروی انسانی ناجا صورت پذیرفته است.

وی افزود: این جشنواره با تأسی از ایثار و رشادت‌های حضرت علی اکبر (ع) به‌عنوان جوان سرباز امام حسین (ع) با پیشنهاد ناجا از سال ۱۳۸۸ تاکنون برگزار شده و هدف از آن ارتقاء جایگاه و منزلت خدمت سربازی، هویت‌بخشی به جوانان سرباز، تکریم سربازان و ارتقاء روحیه و انگیزه خدمتی آنان، نشاط‌آفرینی در جامعه سربازی و مهمتر از همه معرفی الگوی سرباز نمونه انقلاب اسلامی است.

اهداف برگزاری جشنواره جوان سرباز
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در تشریح اهداف جشنواره حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز، بیان کرد: تجلیل، تکریم و ارائه الگو‌های موفق و برتر به جامعه سربازان نیرو‌های مسلح و فرهنگ‌سازی با تأکید بر ارزش‌ها و آموزه‌های اسلامی، انقلابی و ملی، ارتقاء روحیه و انگیزه خدمتی سربازان، تقویت نگرش مثبت و ارتقاء رفتاری فرماندهان، مسئولان و کارکنان نسبت به جامعه سربازان برخی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

سردار شرفی ادامه داد: ارتقاء نشاط و پویایی و هویت‌بخشی به جامعه سربازان، تقویت اعتماد به نفس و خودباوری در سربازان، ارتقاء سطح منزلت و قداست خدمت وظیفه عمومی در جامعه و کشور، تقویت و تعمیق وحدت، انسجام و یکپارچگی در نیرو‌های مسلح، زمینه‌سازی برای بروز خلاقیت و افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده جوانان، الگوسازی مناسب برای جوانان سرباز و کمک در جهت رشد و ارتقاء هدفمند آنان، شناسایی جوانان سرباز مستعد و توانمند و برنامه‌ریزی مناسب برای سازماندهی و حمایت از آنان، ارزش نهادن به اندیشه و کارکرد‌های سازنده جوانان سرباز در تمام عرصه‌ها و... از دیگر اهداف برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز است.

وی در توضیح خلاصه روند اجرای برگزاری دوازدهمین جشنواره جوان سرباز در ناجا، خاطرنشان کرد: برابر تدابیر ابلاغی ستاد کل نیرو‌های مسلح و به‌منظور ارتقاء منزلت خدمت سربازی و قدردانی از تلاش کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح و نشاط‌آفرینی در جامعه سرباز، مقرر شد جشنواره حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز طی چهار مرحله شهرستانی، استانی، سازمانی و نیرو‌های مسلح برگزار می‌شود و طی آن از سربازان نمونه نیرو‌های مسلح تجلیل به عمل می‌آید.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه در اجرای دوازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز نیرو‌های مسلح که به میزبانی سپاه برگزار خواهد شد، گفت: نیرو‌های مسلح موظف شدند که جشنواره‌های داخلی خود را برگزار و ضمن تجلیل از سربازان نمونه مطابق سهمیه تعیین شده، افراد منتخب را برابر محور‌های تعیین شده به جشنواره نهایی معرفی کنند.

محور‌های ۱۰گانه انتخاب سرباز نمونه
وی درباره محور‌های ۱۰گانه انتخاب سرباز نمونه اعلام کرد: «سرباز، دفاع، امنیت و اقتدار ملی»، «سرباز، ایثارگری و فداکاری (شهید، جانباز)»، «سرباز، وظیفه‌شناسی و اقدام برجسته»، «سرباز، امور فرهنگی هنری و تبلیغاتی» و سرباز، خلاقیت و فناوری» ازجمله محور‌های انتخاب سرباز نمونه است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: «سرباز، ورزش و تربیت بدنی»، «سرباز، نظم و انضباط اجتماعی»، «سرباز، مسئولیت پذیری و خانواده»، «سرباز، دین‌داری و بصیرت» و «سرباز، سازندگی و تفکر بسیجی» از دیگر محور‌های انتخاب سرباز نمونه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اولین مرحله جشنواره، در سطح شهرستانی - رده‌ای همزمان با مراسم گرامیداشت روز سرباز برگزار شد، گفت: ناجا نسبت به برگزاری تعداد ۵۴۲ مورد جشنواره در تمامی رده‌ها و شهرستان‌های خود اقدام و از تعداد  سه هزار و ۹۰ نفر از کارکنان وظیفه منتخب تقدیر صورت گرفت.

سردار شرفی عنوان کرد: پس از اطلاع‌رسانی، فراخوان، داوری و انتخاب کارکنان وظیفه نمونه، دومین مرحله جشنواره استانی حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز در تمامی فرماندهی انتظامی استان‌ها، یگان‌ها و مرزبانی استان‌ها با مشارکت جمع کثیری از کارکنان وظیفه و با حضور مقامات و مسئولان استانی و فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح در سطح استان‌ها در آذر و دی ماه سال جاری و با اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب برگزار شد.

وی با بیان اینکه تعداد جشنواره‌های برگزای شده در این مرحله در مجموع ۹۲ مورد بوده است، توضیح داد: با تشکیل کمیته داوری متشکل از فرماندهان، مسئولان استانی و نمایندگان عقیدتی، حفاظت و بازرسی در سطح فرماندهی انتظامی استان‌ها، فرماندهی مرزبانی استان‌ها، یگان‌ها، مدارک و مستندات موجود تعداد ۷۰۰ نفر به‌عنوان سرباز نمونه، ۹۵ نفر کارکنان کادر مرتبط با امور کارکنان وظیفه و ۲۵ رده موفق در جشنواره استانی انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفته‌اند.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا تصریح کرد: در بهمن ماه ۱۳۹۸، با تشکیل کمیته داوری متشکل از کارشناسان خبره در معاونت نیروی انسانی ناجا نسبت به بررسی و مطالعه دقیق سوابق و مستندات ارسالی سربازان نمونه منتخب استان‌ها و یگان‌های در محور‌های ۱۰گانه اقدام و تعداد ۲۷ نفر وظیفه، پنج نفر رده موفق، شش نفر از کادر ساعی و هفت نفر از خانواده معظم شهدا و جانبازان وظیفه انتخاب و در اجرای تدابیر ابلاغی مقرر شد در جشنواره مرحله سازمانی ناجا در تاریخ ۱۲ اسفند سال گذشته تجلیل به عمل آید.

دلیل غیرحضوری شدن برگزاری جشنواره
وی افزود: به دلیل شیوع بیماری ویروس کرونا جشنواره مذکور لغو و برابر پیگیری‌های به عمل آمده از ستاد کل نیرو‌های مسلح، مراسم مذکور به‌صورت غیرحضوری در تیرماه ۱۳۹۹ برگزار و از نفرات منتخب با اهداء لوح تقدیر و کارت هدیه تقدیر شد.

اجرای مرحله نهایی و معرفی منتخبان
سردار شرفی در خصوص برگزاری مرحله نهایی دوازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز به میزبانی سپاه پاسداران، بیان کرد: پس از تشکیل کمیته داوری نهایی با حضور نمایندگان ستاد کل نیرو‌های مسلح و سازمان‌های نیرو‌های مسلح در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، نفرات منتخب ناجا به تعداد یک نفر وظیفه، دو خانواده معظم شهدا، سه نفر کادر ساعی و یک رده موفق انتخاب و با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و تدابیر ابلاغی ستاد کل نیرو‌های مسلح مقرر شد مرحله نهایی دوازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز به میزبانی سپاه (که پیش از این می‌بایست در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ برگزار می‌شد) به‌صورت غیرحضوری و در تیرماه ۱۳۹۹ اجرا شود و از نفرات منتخب تقدیر و تشکر به عمل آید.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در پایان با تأکید بر اینکه «سربازان وظیفه را فرزندان خود می‌دانیم و نور چشمانمان هستند»، گفت: سردار «اشتری» فرمانده نیروی انتظامی همواره بر لزوم تکریم مقام سربازان عزیز و ارتقاء روحیه خدمتی آنان تاکید دارند؛ برای تحقق این دغدغه و انتظار فرمانده ناجا همه همت و تلاشمان را به کار می‌گیریم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار