«تونی بلر»؛

تداوم شرایط کنونی غزه به وقوع یک فاجعه جدید منجر خواهد شد

فرستاده کمیته بین‌المللی چهارجانبه صلح خاورمیانه اظهار کرد: من بسیار نگران هستم که اگر اوضاع غزه را به حال خود رها کنیم، فاجعه خشونت‌بار دیگری در این منطقه رخ دهد؛ باید مانع بروز فاجعه دیگری در این منطقه شویم.
کد خبر: ۴۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹ - 16February 2015

تداوم شرایط کنونی غزه به وقوع یک فاجعه جدید منجر خواهد شد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، «تونی بلر» فرستاده کمیته بینالمللی چهارجانبه صلح خاورمیانه که یکشنبه (دیروز) وارد غزه شد، اظهار داشت: من بسیار نگران هستم که اگر اوضاع غزه را به حال خود رها کنیم، فاجعه خشونتبار دیگری در این منطقه رخ دهد. به همین خاطر همه باید مانع بروز فاجعه دیگری در این منطقه شویم.

بنا به گزارش وبگاه خبری «فلسطین الیوم»، بلر گفت: مردم غزه در زندگی روزمرده خود دچار مشکل هستند و آشتی در آستانه فروپاشی است. حتی مسأله پرداخت حقوق کارمندان غزه نیز بسیار حیاتی است و ضرورت خانوادههای آن به حساب میآید. به همین دلیل به یک آشتی سیاسی فلسطینی و وحدت داخلی که پشتیبان این آشتی باشد، نیاز داریم. 

وی افزود: «همه اینها به این موضوع بسته است که حماس به جامعه بینالملل توضیح دهد آیا یک جنبش فلسطینی است که خودش برای تحقق دولت فلسطین تلاش میکند یا بخشی از جنبشی اسلامی دارای ابعاد منطقهای و مربوط به حکومتهایی خارج از غزه است؟ آیا حماس آمادگی دارد که فلسطین با مرزهای 1967 را به رسمیت بشناسد یا نه؟ در صورت این اتفاق جامعه بینالملل دوشادوش روند آشتی از بازسازی غزه حمایت میکند».

بلر در ادامه خواستار باز شدن گذرگاههای غزه برای تسهیل عبور و مرور افراد و کالا شد تا غزه بتواند با جهان خارج ارتباط پیدا کند.

وی همچنین از مصر خواست مذاکرات مربوط به آتشبس غزه برای آینده بلندمدت غزه از جمله مسائل مربوط به بندر و فرودگاه را از سر بگیرد.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار