رئیس دادگستری یزد:

همایش ملی رونق اقتصادی و پیشیگری از آسیب‌های اجتماعی در یزد برگزار می‌شود

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و کارآفرینی و ایجاد شغل، ضریب امنیت در جامعه را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۴۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰ - 16February 2015

همایش ملی رونق اقتصادی و پیشیگری از آسیب‌های اجتماعی در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از یزد به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، محمدرضا حبیبی درباره همایش رونق اقتصادی و پیشیگری از آسیبهای اجتماعی، اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری "اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامگذاری شده، دستگاه قضا در تحقق این شعار گامهای موثری برداشته است.

وی با بیان اینکه همایش "رونق اقتصادی و پیشیگری از آسیبهای اجتماعی" با چهار محور کلی در استان یزد برگزار میشود، افزود: نظام خانواده و نظام سلامت تقسیم شده و موضوعاتی نظیر طلاق، فرار از خانه، خشونت خانگی، زنان خیابانی، ازدواج سفید، ایراد ضرب و جرح، اعتیاد، جرائم مرتبط با حوادث رانندگی و خودکشی از محورهای این همایش هستند.

وی به اهمیت برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: این همایش در راستای حفظ و ارتقای سطح سلامت و پویایی جامعه و با هدف پاسداری از ارزشهای انسانی و اسلامی از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق یزد در تاریخ 30 ام بهمن ماه امسال برگزار میشود.

حبیبی خاطرنشان کرد: فراخوان مقاله انجام شده و تاکنون 230 مقاله ازسطح کشور به دبیرخانه این مرکز ارسال شده و 20 نفر از استادان در رشتههای مختلف به عنوان هیئت داوران برای انجام کار بررسی و رسیدگی به این مقالهها تعیین شدهاند که 13 مقاله برتر را به عنوان سخنرانی انتخاب کردهاند.

وی با اشاره به اینکه این همایش با هدف پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و رونق اقتصادی، برگزار میشود، اضافه کرد: این همایش در زمینه پیشگیری از جرایم و اقدامات گسترده برگزار میشود تا ارتباطات دانشگاه، دستگاه قضایی و بخش خصوصی نیز در حوزه پیشگیری افزایش یابد.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: به هر اندازه که امنیت در جامعه فراوان شود، رونق اقتصادی نیز افزایش مییابد چرا که این دو مقوله با یکدیگر رابطهای مستقیم دارند.

وی عنوان کرد: سرمایهگذاران و کارآفرینان با وجود امنیت، در زمینههای مختلف، سرمایهگذاری میکنند و این امر در توسعه و پیشرفت اقتصادی نقش موثری دارد.

حبیبی افزود: کارآفرینی و گسترش و توسعه اقتصادی سبب ایجاد کار شده و همین موضوع فقر را که ریشه بسیاری از جرایم است از بین میبرد و امنیت را افزایش میدهد. 

وی با بیان اینکه مقالات در آینده مورد استفاده در حوزه پیشگیری قرار میگیرند، اظهار داشت: مقالاتی که به این همایش ارسال میشود در آینده با بررسیهای انجام گرفته مورد بهرهبرداری قرار میگیرند تا بتوان جامعهای امن و سلامت داشت.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: بعد از پایان همایش موضوعات و مقالات ارسال شده دارای نکات اجرایی و مورد توجه هستند که برای کاربردی و عملیاتی کردن آنها پیگیریهای لازم صورت میپذیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار