بزودی منتشر می شود

روایت زندگی شهید شعبان فکوری؛«چمران مازندران» در «جام بلیک»

"جام بلیک" کتاب خاطره- داستانی است که زندگی، مبارزه و اندیشه های شهید شعبان فکوری را خواندنی می کند.
کد خبر: ۴۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰ - 17February 2015

روایت زندگی شهید شعبان فکوری؛«چمران مازندران» در «جام بلیک»

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، جام بلیک اصطلاحی مازنی به معنای جام جهان نمای کوچک است و هنچنین نام مجله ای است که سالهای پیش از پیروزی انقلاب توسط آن شهید منتشر می شده است.

این اثر در 270 صفحه با قالب خاطره- داستان به روایت عارفانه و مجاهدانه معلم و فرمانده شهید شعبان فکوری، جانشین گردان مسلم ابن عقیل (س) لشکر ویژه 25 کربلا پرداخته است.

خاطرات همرزمان، خانواده و دست نوشته های شهید به همراه روایت شهید شعبانی از دنیای خودش در این اثر روایت می شوند. در این کتاب با دو بحث مجزا ولی وابسته به هم مواجه هستیم. اول خاطره داستانهایی که بر دوش راویان متعدد سوار است و از روی روایت آن ها پرده از مبارزه و تلاش و کشمکش شعبان فکوری برداشته شده و در این راه ماهیت حقیقی او کشف و برملا میگردد و دوم جهانی که از ذهن قهرمان کتاب؛شهید شعبان فکوری قطعه و قطعه و پازل پازل بیرون آمده، کنار هم چیده شده و ریشه های فکری و جهان بینی او را به تصویر می کشد.

تحقیق، تدوین و نگارش جام­ بلیک که در حقیقت جام جهان­نمای سردار و معلم شهید شعبان فکوری است، توسط ابراهیم باقری حمیدآبادی و مسعود آب­آذری انجام گرفته است و تا یک ماه آینده روانه بازار نشر می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار