ادامه تظاهرات‌های ضد دولتی در مصر/ مردم خواستار سرنگونی نظام السیسی شدند

تظاهرات ضد دولتی مصر که از روز گذشته در مناطق مختلف این کشور آغاز شده همچنان ادامه دارد و تظاهرات‌کنندگان خواستار سرنگونی نظام عبدالفتاح السیسی شدند.
کد خبر: ۴۱۷۲۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶ - 21September 2020

ادامه تظاهرات‌های ضد دولتی در مصر/ مردم خواستار سرنگونی نظام السیسی شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از عربی ۲۱، هم‌زمان با تظاهراتی که روز گذشته در تعدادی از مناطق و شهر‌های مصر با هدف سقوط نظام «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور این کشور برگزار شد٬ هشتگ «انقلاب آغاز شد» نیز نشر گسترده‌ای در توییتر داشت.

فعالان و کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویر و ویدئو‌هایی را منتشر کردند که نشان می‌دهد تظاهرات‌های ضد دولتی مصر در شماری از روستا‌ها و مناطق مختلف مصر از جمله منطقه الجیزه و اسکندریه و البحیره و نصر و اسوان و القلیوبیه و اسیوط و ... همچنان ادامه دارد و کاربران هشتگ‌های «دولت نظامی سرنگون باید گردد و به خیابان‌ها بیایید» را در میان فراخوان‌هایی برای تظاهرات در میدان التحریر در مرکز قاهره٬ منتشر کردند.

تظاهرات‌کنندگان با سردادن شعار‌هایی علیه السیسی خواستار کناره‌گیری وی از قدرت شدند که حاکی از خشم آن‌ها نسبت به اقدامات و تصمیمات نظام حاکم بر کشورشان بود.

روز گذشته مناطق مختلف استان الجیزه مصر شاهد برگزاری تظاهرات علیه عبدالفتاح السیسی بود.

همچنین مناطق و شهر‌های مختلف مصر شاهد تدابیر شدید امنیتی قبل از موعد برگزاری تظاهراتی که قرار بود به دعوت محمدعلی تاجر معروف مصری برگزار شود٬ بود.

محمدعلی از خفقان عمومی در مصر و خشم بی سابقه‌ای که در این کشور وجود دارد، خبر داده بود؛ وی که در شهر بارسلون است، اعلام کرده بود: مردم همین اواخر شاهد تخریب منازل بوده‌اند و از ابراز خشم خود دیگر هراسی ندارند.

وی تاجر مصری است که قبلا پیمانکار ارتش مصر بود و پس از ترک این کشور، فعالیت‌های اعتراضی خود را علیه دولت السیسی آغاز کرده و با انتشار کلیپ‌های متعدد، از فساد پرده برداشته است.

به گزارش منابع محلی تظاهرکنندگان دو خودرو پلیس را در روستای الکدایه در شهر اطفیح در استان الجیزه به آتش کشیدند و نیرو‌های امنیتی و پلیس با شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی تظاهرکنندگان را متفرق کردند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار