نماینده سوریه در سازمان ملل در مصاحبه با رویترز:

بشار اسد چهار سال در برابر فشارها مقاومت کرد

بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل در مصاحبه با خبرگزاری رویترز تاکید کرد که «بشار اسد رئیس‌جمهور قدرتمند سوریه»،‌ چهار سال در برابر فشارهای خارجی مقاومت کرده است.
کد خبر: ۴۲۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳ - 07March 2015

بشار اسد چهار سال در برابر فشارها مقاومت کرد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل در آستانه چهارمین سالگرد آغاز بحران در سوریه، بشار اسد را «رئیسجمهور قدرتمند سوریه» توصیف کرده و گفت غرب باید بپذیرد که تنها راه حل بحران سوریه، همکاری با دمشق است.

بشار الجعفری در مصاحبه با رویترز تاکید کرد که اکنون زمانی است که آمریکا و دیگر کشورهای غربی بپذیرند رئیسجمهور سوریه در مقام خود باقی خواهد ماند و آنها باید استراتژی شکست خورده کشاندن سوریه و دیگر کشورهای منطقه به جنگهای فرقهای را کنار بگذارند.

نماینده دمشق در سازمان ملل گفت: «ما خواستار هیچ گونه خلا در کشور نیستیم چرا که این موضوع همانند آنچه در لیبی، عراق و افغانستان صورت گرفت، سبب ایجاد ناامنی و آشوب میشود. رئیسجمهور بشار اسد میتواند کشور را به پیش ببرد چرا که او رئیسجمهوری قدرتمند است».

بشار جعفری درباره رئیسجمهور سوریه افزود: «او روی یک نهاد قدرتمند که ارتش سوریه است حاکمیت دارد و برای چهار سال در مقابل فشارها(ی خارجی) مقاومت کرده است و او مردی است که توان به نتیجه رساندن هرگونه راهحلی(برای پایان بحران در این کشور) را دارد».

نماینده ارشد دولت سوریه درباره همکاری با دمشق برای مقابله با گروههای تروریستی هم گفت: «ما آماده همکاری(با آمریکا و غرب) بودهایم اما آنها خواستار این موضوع نیستند. بسیاری از هیاتهای اروپایی برای گفتگو درباره همکاریها برای مقابله با گروههای تروریستی به دمشق سفر کردهاند».

الجعفری تصریح کرد: « ما به همه گفته و میگوییم اگر شما خواهان آن هستید که این همکاری مفید باشد، باید به سوریه برگردید و سفارتهای خود را بازگشایی کنید».

مقام ارشد سوری با اشاره به دخالتهای مستقیم و غیرمستقیم کشورهای مختلف در بحران سوریه و حمایت آنها از گروههای مسلح و تروریستی گفت: «این یک درگیری سوری نیست. این یک جنگ تروریسم بینالمللی است که خلیه مردم و دولت سوریه به راه انداخته شده است».

انتهای پیام/ک.ف

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار