خشونت های روز گذشته مصر 300 کشته و زخمی بر جای گذاشت

درگیری نیروهای ارتش و حامیان آن با طرفداران محمد مرسی متعاقب تظاهرات روز گذشته در شهرهای مختلف مصر، حداقل 51 تن کشته و بیش از 250 زخمی بر جای گذاشت.
کد خبر: ۴۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵ - 07October 2013

خشونت های روز گذشته مصر 300 کشته و زخمی بر جای گذاشت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "الجزیره"، در پی تظاهرات روز گذشته طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور پیشین مصر در قاهره و دیگر شهرهای این کشور به مناسبت چهلمین سالگرد آغاز جنگ علیه اسرائیل و درگیری میان آنها و نیروهای ارتش و مخالفان مرسی حداقل 51 تن از شهروندان مصری کشته و بیش از 250 تن دیگر زخمی شدند.

گفتنی است منابع رسمی دولت کنونی مصر در حالی تعداد کشته ها و زخمی های خشونت های روز گذشته را تایید کرده اند که برخی گزارشات حکایت از تیراندازی هدفمند نیروهای ارتش علیه طرفداران محمد مرسی در نقاط مختلف قاهره دارد.

همچنین به گزارش وزارت بهداشت مصر 46 تن از کشته شدگان در قاهره جان خود را از دست داده اند و عمدتا بر اثر حملات و اقدامات نیروهای ارتش کشته شده اند.

باید خاطر نشان ساخت در حالی تظاهرات روز گذشته به مناسبت آغاز نبرد کشورهای عربی علیه اسرائیل در سال 1973 برگزار شد که به نظر می رسد دولت نظامی مصر سیاست سازش کارانه ای با رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده است.

شایان ذکر است از زمان وقوع کودتا در مصر و برکناری محمد مرسی ناآرامی ها در این کشور آغاز شده است و طی چند ماه گذشته صدها تن از شهروندان این کشور و طرفداران محمد مرسی به دنبال خشونت های ارتش در سرکوب تظاهرات جان خود را از دست داده اند.

نظر شما
پربیننده ها