تکرار مواضع پیشین امریکا؛

آمریکا منتظر پاسخ از سوی ایران است

وزیر خارجه امریکا با بیان اینکه مواضع امریکا در مورد برنامه هسته ای ایران تغییر نکرده است گفت ما منتظر ارائه پاسخ ایران به درخواست ها و پیشنهادات مذاکرات پیشین هستیم.
کد خبر: ۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۴ - 07October 2013

آمریکا منتظر پاسخ از سوی ایران است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "واشنگتن پست"، جان کری وزیر امور خارجه امریکا با بیان اینکه تعاملات اخیر امریکا و ایران به معنای حل تمام اختلافات و عقب نشینی از درخواست های گذشته نیست، درخواست های غیرمنطقی پیشین در قبال برنامه هسته ای کشورمان را تکرار کرد و اعلام کرد امریکا منتظر ارائه پاسخ ایران به درخواست های گذشته کشورهای گروه 1+5 می باشد.

در حالی که محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان بر ضرورت وجود دیدگاه جدیدی از سوی غرب برای تداوم مذاکرات تاکید کرده و درخواست نموده بود غرب باید پیشنهادات جدیدی برای مذاکره با ایران ارائه نماید، وزیر خارجه امریکا در واکنش به این سخنان ضمن رد غیرمستقیم درخواست ظریف اعلام کرد مواضع امریکا تغییر نکرده است و ما بر پیشنهادات مذاکرات پیشین تاکید داریم و منتظر ارائه پاسخ ایران به آن می باشیم.

علاوه بر این، جان کری همچنین مدعی شده است منتظر دیدگاه متفاوتی از سوی ایران هستند و ایران باید به درخواست های مذاکرات پیشین توجه نماید. وی همچنین با اظهار امیدواری نسبت به مذاکرات گفت احتمال دستیابی به یک توافق وجود دارد ولی نباید تصور نمود با رویکردهای دیپلماتیک اخیر در نیویورک همه اختلافات حل شوند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار