مسئول ستاد بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت «شیخ محمد خیابانی»؛

اگر شیخ محمد خیابانی را مدرس دوم بنامیم، مبالغه نکرده‌ایم

حجت‌الاسلام «میر تاج‌الدینی» گفت: مبارزات و افکار و اندیشه شهید شیخ محمد خیابانی آنقدر برجسته است که اگر وی را مدرس دوم بنامیم، مبالغه نکرده‌ایم.
کد خبر: ۴۳۰۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷ - 09December 2020

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدرضا میر تاج‌الدینی» نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و مسئول ستاد بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شهید «شیخ محمد خیابانی»، اظهار داشت: شهید شیخ محمد خیابانی یکی از روحانیون مبارز در مقابله با استبداد داخلی، استعمار خارجی و سلطه بیگانگان بود.

وی افزود: او در کنار شهید مدرس، در مقابل التیماتوم روس با تمام قامت ایستاد، لذا شایسته است تا شهید شیخ محمد خیابانی را مدرس دوم بنامیم.

وی، ضمن ابراز تاسف از عدم توجه به شخصیت والای شهید شیخ محمد خیابانی، گفت: امام راحل همواره از شهید شیخ محمد خیابانی در کنار دیگر مبارزان دوران مشروطیت نام برده‌اند و ایشان جزو 100 شخصیت برتر دوران مشروطیت محسوب می‌شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان ساخت: ستاد بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شهید شیخ محمد خیابانی، تلاش می‌کند تا در سطح ملی و بین المللی، این چهره انقلابی و مبارز را بیشتر معرفی کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها