تداوم انتقادات از سیاست های جاسوسی امریکا

رئیس جمهور برزیل اقدامات جاسوسی امریکا و متحدانش را با عنوان جنگ سایبری توصیف کرد و به شدت نسبت به آن هشدار داد.
کد خبر: ۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶ - 08October 2013

تداوم انتقادات از سیاست های جاسوسی امریکا

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "راشا تودی"، در حالی که اقدامات جاسوسی امریکا علیه برزیل منجر به سردی روابط دو کشور در یک ماه اخیر شده است، افشای اطلاعات جدیدی از تداوم برنامه های جاسوسی امریکا و متحدانش علیه برزیل و دیگر کشورها با واکنش تند "دیلما روسیف" رئیس جمهور این کشور همراه شد.

در روزهای اخیر گزارشاتی از سوی "گاردین" منتشر شده است که نشان می دهد نهادهای جاسوسی امریکایی و کانادیی اقدامات گسترده ای برای جاسوسی از وزارت دفاع و برخی بخش های صنعتی و معدنی برزیل اجرا کرده اند و این امر با خشم شدید و واکنش تند رئیس جمهور این کشور همراه شده است.

روسیف در واکنش به تداوم جاسوسی امریکا و متحدان آن، این اقدامات را آغاز جنگ سایبری از سوی کشورهایی توصیف کرد که مدعی دموکراسی و همکاری در عرصه جهانی هستند و خواستار پایان دادن به این گونه سیاست ها شد.

در این رابطه رئیس جمهور برزیل با اعلام هشدار به امریکا اعلام کرد دولت امریکا یک بار و برای همیشه باید به سیاست های جاسوسی خود پایان دهد.

گفتنی است طی چند ماه گذشته و پس از انتشار اطلاعات جاسوسی امریکا از سوی ادوارد اسنودن و برخی رسانه ها مانند گاردین، موج گسترده ای از انتقادات نسبت به سیاست های جاسوسی امریکا علیه دیگر کشورها آغاز شده است و این امر سردی روابط برخی کشورها مانند برزیل با امریکا را در پی داشته است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار