چهل سالگی سرو/

شهیدی که حضور در جبهه را به فوتبال ترجیح داد

شهید ورزشکار «محمد آذری‌فام» از جمله شهدایی است که حضور در جبهه را به تحصیل و فوتبال به عنوان رشته‌ی ورزشی مورد علاقه‌اش، ترجیح داده و در راه دفاع از خاک ایران اسلامی در 23 اسفندماه 1363 در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۳۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷ - 14December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید ورزشکار «محمد آذری‌فام» در دی ماه سال 1343 در مراغه به دنیا آمد. وی در سال 1362 به طور رسمی در یک تیم باشگاهی فوتبال بازی می‌کرد که پس از آغاز جنگ تحمیلی، حضور در جبهه را به تحصیل و فوتبال به عنوان رشته‌ی ورزشی مورد علاقه‌اش، ترجیح داده و در راه دفاع از خاک ایران اسلامی در 23 اسفندماه 1363 در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

شهید ورزشکار «محمد آذری‌فام» در دی ماه سال 1343 در مراغه به دنیا آمد. او علاوه بر تحصیل در مقطع راهنمایی، به فعالیت‌های ورزشی به‌ویژه رشته‌ی فوتبال علاقه فراوانی داشت و در 1362 به طور رسمی در یک تیم باشگاهی بازی می‌کرد

این شهید دوره متوسطه را در هنرستان کشاورزی ثبت‌نام کرد، اما عشق به حضور در جبهه‌های نبرد، سبب شد تا از ادامه تحصیل دل کنده و راهی مناطق جنگی شود. مسئولان مدرسه از شهید آذری‌فام درخواست کرده بودند که درسش را بخواند که او در پاسخ گفته بود الان وقت درس خواندن نیست و من به جبهه خواهم رفت که سرانجام به مدت شش ماه عازم جبهه شد و پس از چندی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در تاریخ 23 اسفندماه 1363 در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

خصوصیات بارز شهید:

وی را در جایی که انجام وظیفه می‌کرد، به‌عنوان گل سرسبد می‌شناختند گاه همسنگران خود را با زمزمه سرودهای انقلابی تذکر می‌داد تا نکند دل کسی شکسته شود. دیگران دوست داشتند همسفرش باشند. مخفیانه در کارها به دوستانش کمک می‌کرد و به‌خاطر همین اخلاقیات و ایثارش زبانزد عام و خاص بود.

گویا می‌دانست شهید می‌شود، مدام با خود خلوت کرده و با دعا و گریه، شب را به سحر می رساند. در هنگام رزم نیز پرکارتر از بقیه بود؛ به‌طوری‌که هر گلوله‌ای را که شلیک می‌کرد، روحیه‌اش افزایش می‌یافت و در انجام وظیفه دقت بیشتری می‌کرد.

شهید آذری‌فام در تاریخ 23 اسفند‌ماه سال 1363 در جزیره‌ی مجنون به فیض شهادت نائل آمد، پیکر مطهر این شهید والامقام پس از تشییع در شهرستان مراغه، در گلزار شهدا گلشن زهرا این شهر به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار