محمد معتمدی مطرح کرد؛

«حالا که می‌رود» و «پرواز» قطعاتی برای شهادت سردار سلیمانی/ ایران را دوست دارم+ فیلم

یک خواننده کشورمان به دو قطعه موسیقی «حالا که می‌رود» و «پرواز» اشاره کرد و گفت: چند قطعه داشتم که به لحاظ مضمون خیلی مناسب سالگرد شهادت سردار سلیمانی بود و انگار شعرشان برای ایشان سروده شده بود.
کد خبر: ۴۳۲۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸ - 22December 2020

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، محمد معتمدی خواننده کشورمان در برنامه «یلدای ایرانیش» از تولید آلبوم تهران خبر داد و اظهار داشت: آلبومی تولید کردیم به نام «تهران عاشق» و نامش را خودم انتخاب کردم و دوست داشتیم در کنار اسم تهران صفتی زیبا داشته باشیم. اتفاقا این آلبوم را به صورت زنده در برج میلاد اجرا کردیم؛ قطعه اول این آلبوم می‌نویسم عشق نام دارد.

«حالا که می‌رود» و «پرواز» قطعاتی برای شهادت سردار سلیمانی/ ایران را دوست دارم+ فیلم

بعد از اجرای این قطعه معتمدی در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره اینکه آیا وقتی می‌نویسید عشق، منتظر جواب هم می‌مانید؟ گفت: می‌نویسم عشق اما عشق با من یار نیست جز غم تو با دل من هیچکس غمخوار نیست. در فرهنگ عرفانی ایران غم، غم ظاهری نیست و غمی است که انتهایش امید است.

 

وی درباره کاری که درباره «سردار قاسم سلیمانی» خوانده است، گفت: چند قطعه داشتم که به لحاظ مضمون خیلی مناسب سالگرد شهادت سردار سلیمانی بود و انگار شعرشان برای ایشان سروده شده بود. یکی از این قطعه‌ها پرواز نام داشت که برای یک سریال پلیسی بود و ما تصمیم گرفتیم برای شعر این کار، مخاطبمان را شهدای نیروی انتظامی قرار دهیم و بعد از ترور سردار سلیمانی دیدیم که چقدر بیت به بیت این شعر با شهادت سردار همخوانی دارد. همچنین قطعه حالا که می‌روی هم به همین شکل بود که دوستان در رسانه برای رفتن سردار سلیمانی خیلی از این قطعه استفاده کردند.

وی درباره علاقه‌اش به سرزمین مادری خود گفت: همه ما وقتی سرود ملی کشورمان پخش می‌شود سرپا می‌ایستیم و احترام می‌گذاریم اما آن مهم است که چقدر در عمل پای این اعتقادمان می‌ایستیم و برای امنیت کشورمان چه کردیم.

معتمدی همچنین اظهار داشت: درست است که تهران، پایتخت ایران است اما این مرکزیت بیشتر برای همه مردم ایران، قلب مردم ایران حساب می‌شود. اما این به این معنی نیست که همه امکانات در تهران هست و در شهرهای دیگر نیست. شیراز تبریز زاهدان سنندج و ... قلب ایران هستند. اما تهران به صورت نمادین نگاه‌ها متوجهش است و به خاطر همین قطعه‌ای به نام تهران عاشق تولید کردیم. خیلی از دوستان من به خاطر امکانات تهران به این موقعیت رسیدیم و تهران واقعا خاک دامن گیری دارد و من واقعا دوستش دارم.

وی درباره علاقه خود به ایران و تهران ادامه داد: ما به خاطر کارمان به نقاط مختلف دنیا می‌رویم اما نمی‌دانم چرا وقتی هواپیما نزدیک به تهران می‌شود انگار که قلبم از شوق این کشور می‌تپید و شعار نمی‌دهم که ایران را واقعا دوست دارم. یکی از وظیفه‌های مهم شهرداری در همه جای دنیا تولید موسیقی‌های درست و اصیل است. خواهش می کنم شهرداری‌ها از بودجه‌ای که برای هر شهری اختصاص داده شده است بخشی اش را برای فرهنگ حالا تئاتر و موسیقی بگذارند.

این خواننده ادامه داد: من اهل کاشان هستم و خواهش می‌کنم شهرداری‌ها به هنر و به ویژه موسیقی در شهرهای دیگر بپردازند. یکی از مواردی که به زندگی رنگ می‌دهد و مردم را از افسردگی دور می‌کند، موسیقی است و شهرداری همانطور که وظیفه زیباسازی هر شهری را دارد بهتر است که برای موسیقی و هنر هر شهر هم تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار