تصمیم آمریکا برای اجرای سناریوی خطرناک در نوار مرزی عراق با سوریه

یکی از کارشناسان امور امنیتی عراق به طرح آمریکا برای سرگرم کردن نیرو‌های امنیتی عراق در استان دیالی در شرق عراق به منظور پیاده کردن سناریوی خطرناک خود در نوار مرزی عراق با سوریه پرده برداشت.
کد خبر: ۴۳۷۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸ - 18January 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، به نقل از السومریه، «علی الوائلی» کارشناس عراقی امور امنیتی از طرح‌های آمریکا برای برهم زدن اوضاع و بی ثبات کردن دیالی با هدف جلب توجه نیرو‌های مسلح عراق به این منطقه و سپس ایجاد روزنه در نوار مرزی عراق با سوریه با هدف وارد کردن تروریست‌ها خبر داد.

وی افزود: حضور اشغالگران آمریکایی در سوریه و سیطره آن‌ها بر مناطق شرق فرات و نزدیک مرز عراق با سوریه تصادفی نیست بلکه هدف فراهم آوردن پوشش لازم برای فعالیت‌های تروریست‌های فراری داعشی است.

الوائلی تاکید کرد: آمریکا به دنبال خروج نظامیانش از عراق نیست و از این رو نیرو‌های تامین کننده نوار مرزی عراق با سوریه را هدف قرار می‌دهد تا روزنه‌ای ایجاد شود و سرکرده‌های گروه‌های تروریستی بتوانند به مناطق راهبردی در داخل عراق رخنه کنند.

این کارشناس عراقی بیان کرد: گروه‌های تروریستی در راستای برهم زدن اوضاع امنیتی در مناطق دیالی در برهه کنونی حرکت می‌کنند تا تمرکز نیرو‌های مسلح عراق در این استان گذاشته شود و سپس آمریکا طرح خود را برای ایجاد رخنه در نوار مرزی با سوریه برای ورود تروریست‌ها اجرایی کند.

اخبار انتخاباتی عراق

خبر دیگر از عراق اینکه پایگاه «موازین نیوز» عراق از جدا شدن «حنان الفتلاوی» از ائتلاف عراقیون به رهبری «عمار حکیم» و ملحق شدن به ائتلاف دولت قانون تحت رهبری نوری المالکی خبر داد و اعلام کرد که الفتلاوی به عنوان نامزد ائتلاف دولت قانون در استان بابل در انتخابات زودهنگام پارلمانی خواهد بود.

از سوی دیگر در حالی است که مقامات عراقی بر برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در موعد مقرر یعنی ششم ژوئن سال جاری میلادی تاکید می‌کنند؛ «بهاء الاعرجی» معاون نخست وزیر پیشین عراق در توییتی امروز یکشنبه اعلام کرد: در نشست اخیر میان گروه‌های سیاسی عراق توافق شده است که انتخابات در ژوئن برگزار نشود و برخی گروه‌ها خواهان برگزاری آن در نزدیکی ماه محرم به منظور استفاده از فضای این ماه هستند. در هر صورت موعد برگزاری به زودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ ۴۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار