مراسم بزرگداشت روز نیروی هوایی در مدرسه علوی برگزار شد

مراسم بزرگداشت ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی امروز با حضور فرماندهان و پیشکسوتان این نیرو در مدرسه علوی تهران برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰ - 06February 2021

‌برگزاری مراسم بزرگداشت روز نیروی هوایی در مدرسه علویبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم «سید علی نصراالله» معاون اجرایی نیروی هوایی ارتش در این مراسم، اظهار داشت: امروز شاید صحبت کردن درباره ۱۹ بهمن ۵۷ یک مقدار ساده باشد، اما اگر برگردیم به شرایط آن روز، کار بزرگ و سختی انجام شد.

وی ادامه داد: در آن زمان نیروی هوایی، نیرویی بود که از همه نیرو‌ها بیشتر وابسته به غرب بود. خیلی از خلبانان در آمریکا دوره گذرانده بودند و با خود آمریکایی‌ها حشر و نشر داشتند. تعداد مستشاران آمریکایی در نیروی هوایی از سایر نیرو‌ها بیشتر بود و در واقع مستشاران آمریکایی نیروی هوایی را اداره می‌کردند.

معاون اجرایی نیروی هوایی گفت: مستشاران آمریکایی اجازه نمی‌دانند که خلبانان ما کار خاصی بدون اجازه آن‌ها انجام دهند؛ بنابراین در این حالت خفقان عملکرد همکاران ما در نیروی هوایی در آن روز‌ها کار خاص و شجاعانه بوده است که توانستند به دیدار امام (ره) بروند و در آن مراسم حضور پیدا کنند و رژیم پهلوی از آن جایی که انتظار نداشت، ضربه خورد.

امیر نصرالله با بیان اینکه در هر انقلابی چهار مرحله باید طی شود تا انقلاب آن ثبات و بقای خود را داشته باشد، افزود: بسترسازی اولین مرحله است. ۱۹ بهمن ۵۷ اتفاقی نبود که یک‌روزه افتاد باشد. از سال ۴۲ تا ۵۷ این بسترسازی شروع شده بود. در خاطرات امام (ره) این صحبت است که از او سوال شد که سربازان شما کجا هستند و ایشان گفت که الان در گهواره هستند. این صحبت برای سال ۴۲ است و در واقع هم در گهواره بودند.

وی اظهار داشت: نقطه عطف پیروزی ورود حضرت امام (ره) در ۱۲ بهمن ۵۷ و پیروزی نهایی ۲۲ بهمن ۵۷ و نهایت تثبیت انقلاب بود.

معاون اجرایی نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه در چهار دهه‌ای که گذشت چه بر سر این انقلاب آوردند، گفت: ۴۲ سال تحریم‌های ناجوانمردانه و در کنار آن هشت سال دفاع مقدس را داشتیم که نیروی هوایی به عنوان یک نیروی تجهیزات محور بیشترین تحریم‌ها را متحمل شد و هم اکنون هم این تحریم‌ها هست، اما توانست کار‌های عملیاتی خود را انجام می‌دهد.

امیر نصرالله با بیان اینکه بسترسازی و پیروزی و تثبیت و بقای انقلاب چهارمین مرحله یک انقلاب محقق شد، افزود: در هر چهار مرحله یک عنصر مشترک وجود داشت و آن مردم بودند. افتخار نظام و انقلاب ما مردمی بودن آن است. تا زمانی که مردم در کنار این انقلاب و نظام باشند، همیشه انقلاب سرافراز و نظام پاینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای خدمت به این نظام و انقلاب نیاز به تخصص و تعهد است، خاطرنشان کرد: البته در کنار تخصص و تعهد، توکل هم باید داشته باشیم در واقع با تخصص و تعهد و توکل به خدا بتوانیم رهروان خوبی برای پیشکستوتان، شهیدان و بزرگانی که در فراز و نشیب‌های انقلاب به شهادت رسیدند باشیم. شهیدان سلیمانی، ستاری، شهید بابایی و صیاد شیرازی نگین‌هایی بودند که با خون پاک خود به ما الهام دادند که از نظام تبعیت کنیم و پای استقلال و آزادی آن بایستیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار