ظریف:

انجام تعهدات ایران و لغو کامل تحریم ها باید همزمان صورت بگیرد

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه ایران همواره در مسیر برخورداری از فناوری صلح آمیز هسته ای حرکت کرده و هیچگاه انحرافی نداشته است و اساسا دلیلی برای آن هم نمی بیند، گفت: اعتمادسازی باید از دو طرف باشد و انجام تعهدات ایران و لغو کامل تحریم ها، باید همزمان صورت بگیرد.
کد خبر: ۴۴۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸ - 14April 2015

انجام تعهدات ایران و لغو کامل تحریم ها باید همزمان صورت بگیرد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که به اسپانیا سفر کرده است، در جمع نخبگان سیاسی و اقتصادی در خانه ملل مادرید با اشاره به مذاکرات اخیر هسته ای لوزان گفت: ایران همواره در مسیر برخورداری از فناوری صلح آمیز هسته ای حرکت کرده و هیچگاه انحرافی نداشته است و اساسا دلیلی برای آن هم نمی بیند.

ظریف تاکید کرد: همواره هدف تحریم ها ظالمانه بوده است در حالی که برخی در اروپا و آمریکا به تحریم ها به عنوان یک سرمایه نگاه کرده اند اما این نگاه کاملا ناکارآمد و غیر واقع بینانه بود زیرا ما معتقدیم که همواره فشار مخرب و غیرسازنده است و نمی تواند در مسیر رسیدن به توافق جامع کمک کند.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: اعتماد سازی باید از دو طرف باشد و انجام تعهدات ایران و لغو کامل تحریم ها، باید همزمان صورت بگیرد.

وی در مورد مواضع رژیم صهیونیستی در بحث مذاکرات هسته ای گفت: برای نتانیاهو دستیابی به راه حل درباره پرونده صلح آمیز هسته ای ایران و آرامش و ثبات در منطقه ناراحت کننده است. او می خواهد با سر و صدا درباره برنامه صلح آمیز هسته ای بر ظلم به فلسطینیان، اشغالگری و شهرک سازی ادامه دهد و دیگران را به مسائل دیگر مشغول کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص تحولات یمن، سوریه و عراق گفت: ایران همواره با همسایگان خود روابط خوبی داشته است، ما از داعش و القاعده حمایت نکردیم. ما همواره در مسیر ثبات و امنیت منطقه گام برداشته ایم، دیگران گروههایی را تولید کردند و مورد حمایت قرار دادند و موجبات ناامنی و بی ثباتی در منطقه را فراهم کردند.

ظریف همچنی درباره یمن گفت : تاریخ ثابت کرده که هیچ کشور خارجی نتوانسته است بر یمن مسلط شود و بمباران یمن، فقط مردم و زیر ساخت ها را نابود می کند و مطمئنا این راه حل نیست و معتقدیم تعیین پیش شرط ها نمی تواند دستیابی به راه حل را تسریع کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها