اختتامیه جشنواره‌ اسوه‌های صبر و مقاومت استان فارس برگزار شد

اختتامیه جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت استان فارس با حضور خانواده‌های شهدا و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳ - 17April 2015

اختتامیه جشنواره‌ اسوه‌های صبر و مقاومت استان فارس برگزار شد

به گزارش دفاع پرس از شیراز، سردار خداداد ابراهیمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان فارس در اختتامیه جشنواره اسوههای صبر و مقاومت که با حضور خانوادههای معظم شهدا و ایثارگران در محل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس برگزار شد، اظهار داشت: معمار اصلی مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فرمانده معظم  و معزز کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنهای مدظله العالی میباشند.

سردار ابراهیمی ضمن معرفی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به بیان وظایف، اهداف و ماموریتهای این بنیاد پرداخت و افزود: ادارات کل بنیاد در سرتاسر کشور راه اندازی شدهاند تا در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ غنی دوران باشکوه دفاع مقدس و همچنین صیانت از دستاوردهای آن و انتقال آن به نسلهای آینده تلاش داشته باشند.

وی زنان را بخش عظیمی از جمعیت مدافعان جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس معرفی کرد و افزود: همان طور که در زمان جنگ مستقیم یا غیر مستقیم مردان را حمایت میکردند و سختیها را با جان و دل میخریدند، امروز هم باید در حفظ، ثبت و ضبط خاطرات خود از آن زمان و شهدایشان همت و همکاری کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس کتابها، فیلمها، تئاترها و نقاشیها را قسمت کوچکی از خاطرات دفاع مقدس دانست و ادامه داد: هنوز همه خانوادههای شهدا ناگفتههایی دارند که فرصت بیان آن برای آنها مهیا نشده است و این که فقط به سراغ عده خاصی که مورد علاقه ما میباشند برویم، صحیح نیست. برای ما شهدا و ایثارگران فرقی ندارند و وارد مسایل سیاسی نمیشویم و همه شهدا و خانوادههای آنها برای ما محترم و ارزشمند هستند.

سردار ابراهیمی با تاکید بر این که مطالب منتشر شده تاکنون ناگفتههایی دارد که باید بیان شوند و به گوش نسل جوان برسند، خاطر نشان کرد: از همسران و مادران شهدا دعوت میکنیم و توقع داریم که دعوتمان را بپذیرند و با حضور در مقابل دوربین بنیاد حفظ آثار به بیان  خاطره، درد دل، انتقاد و پیشنهادات خود را به ما بگویند و ما اینها را به مقامات زیربط و مسئول منتقل خواهیم کرد.

وی افزود: تصمیم داریم برای اولین بار کتابی تحت عنوان "ناگفتههای مادران، همسران و فرزندان شهدا و ایثارگر" چاپ کنیم و جنگ تحمیلی را از این زاویه به نسل جوان معرفی نماییم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان فارس تاکید کرد: اگر امانت شهدا را به نسل آینده ندادیم، مقصریم و در پیشگاه پروردگار، امام شهدا، ائمه معصومین و ... باید پاسخگو باشیم.

در ادامه، مدیر مشارکتهای مردمی زنان در دفاع مقدس فارس اظهار داشت: 150 شهید زن در استان داریم که مشخصات و آدرس حدود 80 نفر از این شهدا در دسترس است و از خانواده بقیه هیچ اطلاعی در دسترس نیست.

ساجده تقی زاده ارتباط و خدمت به زنان منتسب به شهدا و ایثارگران دفاع مقدس را از فعالیتهای حوزه مشارکت زنان در بنیاد حفظ آثار دانست و افزود: اگر تاکنون اقدامی صورت نگرفته، ما این گام را به جلو برمیداریم و امیدواریم کمک و همکاری را از طرف شما خانوادههای محترم شهدا را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: فقط شما مادران، همسران و فرزندان شهدا بودید که شرایط خاص و سخت زندگی در جنگ را از سر گذراندید و این دردی بس عظیم است و به این دلیل است که همسران شهدا اسوههای صبر و مقاومتند.

مدیر مشارکتهای مردمی زنان در دفاع مقدس استان فارس با بیان این که شاید امروز خیلیها متوجه نباشند که امنیت امروز ما به برکت خون شهداست، افزود: محور مقاومت جهانی را باید تقویت کرد.

تقی زاده با بیان این که ممکن است خیلی از شماها از ادعاهای امثال ما خسته شده باشید، تصریح کرد: هنوز در جامعه این صدا به گوش میرسد و عدهای تشنه این مفاهیم هستند و نیاز است که این مفاهیم و ارزشها به این نسل و نسلهای بعد منتقل شود.

وی با تاکید بر این که اگر همکاری خانوادههای  شهدا با این اداره صورت گیرد، حرفایی که باید، زده و ثبت و ضبط میشود، اظهار داشت: ما آماده همکاری برای گردآوری و ثبت خاطرات گرانبهای شما هستیم.

در ادامه این برنامه، خانوادههای شهدا و ایثارگران با استقبال از برنامههای اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس به تحلیل و نقد و بررسی کارهای انجام شده تا کنون پرداخته و خواستار دقت در ثبت خاطرات شدند.

خانوادههای شهدا همچنین خواستار این شدند که نویسندگان حوزه دفاع مقدس، از مطالب غم انگیز کمتر استفاده کنند و واقعیات شخصیت شهدا را نشان دهند نه اسطورههایی دست نیافتنی. همچنین عشق شهدا به خانواده و زن و فرزند را یادآور شوند تا آنها که آن زمان را درک نکردند، فکر نکنند شهدای ما نسبت به خانه و خانواده بی تفاوت بودند، که آن ها هم عشق زمینی داشتند و ما در آن زمان با وجود کمترین امکانات زندگی در پادگانهای کوت عبدالله، و فضای سخت و طاقت فرسای جنگ، خوشبخت و شاد زندگی میکردیم، چرا که عاشقانه همدیگر را دوست داشتیم.

همسران شهدای فارس همچنین خواستار نشان دادن چهره واقعی دشمن سر تا پا مسلح شدند نه این که دشمنان را انسانهایی ابله نشان دهند. دشمنان بسیار قدرتمند بودند و دست خدا با رزمندگان بوده، اما تلاش ها، از خودگذشتگی ها، ایثار و صلابت و مردانگی در آثار لحاظ شود. باید بزرگی روح و عقیده آنان که همان فرهنگ دفاع مقدس را شکل میدهد، به نمایش درآید و زندگی ملموس سرداران و خانوادههایشان در جبههها به تصویر کشیده شود تا جوانها فکر نکنند که این فرماندهان در قصرها زندگی میکردند.

در پایان این جشنواره سردار ابراهیمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس از تمامی مادران، همسرا و فرزندان شهدای گرانقدر استان دعوت کرد تا نقطه نظرات، پیشنهادها و ... خود را با این ادره کل در میان بگذارند تا پیگیری و مورد بهره برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها