دواتگری در گفتگو با دفاع پرس:

جمهوری اسلامی هراسی از تهدیدهای گاه و بی‌گاه غرب ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: جمهوری اسلامی از تهدیدهای گاه و بی‌گاه دنیای غرب هراسی ندارد چرا که مسلماً هژمونی غرب به سرکردگی آمریکا توان رودرو شدن با ایران اسلامی را ندارد و صرفا "لاف سیاسی" می‌زند.
کد خبر: ۴۵۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲ - 21April 2015

جمهوری اسلامی هراسی از تهدیدهای گاه و بی‌گاه غرب ندارد

مهدی دواتگری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون خواسته ابلهانه غرب مبنی بر اینکه "ایران باید پیشرفتهای دفاعی خود را متوقف کند"، گفت: دشمنان هیچگاه ایرانی مقتدر، توانمند و مستقل را نمیتوانند در منطقه بپذیرند و همواره سعی میکنند با تهدید، تحریم و اتهام زنی جلوی پیشرفت و توسعه جمهوری اسلامی را در عرصه های گوناگون بگیرند.

وی در ادامه تصریح کرد: غرب در تفکرات واهی خود، خواهان بهره گیری از جمهوری اسلامی و پس زدن آن از جریان پیشرفت و اقتدار است، در حالیکه نظام جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و صلابت راه خود را ادامه داده و همواره برای استقرار صلح و امنیت در منطقه تلاش کرده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: جمهوری اسلامی از تهدیدهای گاه و بیگاه دنیای غرب هراسی ندارد چرا که مسلماً هژمونی غرب به سرکردگی آمریکا توان رودرو شدن با ایران اسلامی را ندارد و صرفا "لاف سیاسی" میزند که بیشتر کاربرد تبلیغاتی دارد.

دواتگری تاکید کرد: سران غربی به خوبی میدانند که توان مقابله نظامی با جمهوری اسلامی ایران را ندارند ولی گهگاهی با طرح این موضوعات، به ایجاد فشار روانی در منطقه پرداخته و اعتراضات درونی کشورهای خود را تعدیل میکنند.

نماینده مردم مراغه در مجلس، اتهام زنی به جمهوری اسلامی در مسائل منطقه را شایعه خواند و تاکید کرد: دشمن همواره در پی کاهش نفوذ جمهوری اسلامی اسلامی در منطقه است و در این مسیر از حربه اتهام زنی استفاده می کند در حالیکه ما هرگز از قدرت سخت استفاده نمیکنیم چرا که نیازی به این مسئله نداریم، قدرت معنوی امروز ما عامل نفوذ در کشورهای منطقه و جوامع دیگر است.

به گزارش دفاع پرس، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیرشان با کارکنان و فرماندهان ارتش به تهدیدهای وقیحانه آمریکاییها اشاره کردند و گفتند: بعد از مدتی سکوتِ طرف مقابل، یکی از مقامات آنها اخیراً بار دیگر از گزینههای روی میز سخن گفته است. آنها از یک طرف اینگونه «لاف» میزنند و از طرف دیگر میگویند جمهوری اسلامی ایران باید پیشرفتهای دفاعی خود را متوقف کند که سخنی ابلهانه است.

ایشان تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه این سخنان ابلهانه را نخواهد پذیرفت و ملت ایران ثابت کرده است که اگر مورد تعرض قرار گیرد، کاملاً مقتدرانه از خود دفاع خواهد کرد و یکپارچه و همچون مشتی مستحکم در مقابل مهاجمِ غیرمنطقی خواهد ایستاد.

حضرت آیتالله خامنهای با اشاره به برخی تبلیغات و اتهامات مبنی بر دخالت ایران در مسائل کشورهای منطقه، خاطرنشان کردند: این اتهامزنیها خلاف واقع است، زیرا ایران در مسائل کشورها دخالت نکرده و نخواهد کرد.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به افسانهسازی جعلی آمریکاییها و اروپاییها و برخی کشورهای دنبالهرو آنها در خصوص تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هستهای، و تهدید جلوه دادن جمهوری اسلامی، افزودند: امروز بزرگترین تهدید برای جهان و منطقه، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند که بدون هیچ مهاری و بدون پایبندی به مبانی و موازین وجدانی و دینی در هر نقطهای که لازم بدانند دخالت میکنند و کشتار به راه میاندازند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها