طی دیدار در استانبول مطرح شد؛

تأکید وزرای دفاع ایران و ترکیه بر توسعه مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور

وزیران دفاع جمهوری اسلامی ایران و ترکیه طی دیداری در استانبول، بر علاقه دو طرف برای توسعه مناسبات دفاعی و نظامی و حل مسالمت‌آمیز مسائل و مشکلات منطقه‌ای تاکید کردند.
کد خبر: ۴۵۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶ - 25April 2015

تأکید وزرای دفاع ایران و ترکیه بر توسعه مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که به نمایندگی از ریاست جمهوری و بنا به دعوت رئیس جمهوری ترکیه برای شرکت در مراسم یادبود یکصدمین سالگرد جنگهای زمینی و دریایی چاناک قلعه و اجلاس صلح در استانبول، روز پنجشنبه به ترکیه سفر کرد، در حاشیه این برنامه با «عصمت یلماز» وزیر دفاع ترکیه دیدار و گفتوگو کرد.
 
وزیر دفاع ایران و همتای ترکیهای وی در این دیدار تاکید کردند که مسائل و مشکلاتی که کشورهای منطقه با آنها روبرو هستند، باید از راههای مسالمتآمیز و گفتوگو حل شود و مداخلههای نظامی جز پیچیدهتر کردن مشکلات تأثیری ندارد.
 
دهقان همچنین با تشریح ظرفیتهای فوقالعادهای که دو کشور در ابعاد دفاعی و نظامی دارند، همکاری آنکارا و تهران در این زمینهها را موجب تحکیم صلح و ثبات در منطقه خواند.
 
وزیر دفاع ترکیه نیز با اشاره به اینکه مرزهای ایران و ترکیه، مرزهای صلح و دوستی است، افزود: خوشبختانه دو کشور ایران و ترکیه در امور دوجانبه هیچ اختلافی با یکدیگر ندارند و اختلاف نظرها نیز با گفتوگو میان مقامات دو کشور قابلحل است.
 
وزیر دفاع کشورمان با برشمردن برخی از اشتراکات دو کشور تاکید کرد، مشترکات دو ملت و دو دولت ایران و ترکیه به حدی زیاد است که اختلافنظرها، نمیتواند تأثیری بر روابط تهران ـ آنکار داشته باشد.
 
در این دیدار همچنین وزرای دفاع دو کشور بر ضرورت ادامه رایزنیها میان تهران ـ آنکارا تأکید کردند.
 
سردار دهقان در این ملاقات از وزیر دفاع ترکیه برای دیدار از تهران دعوت کرد که مورد استقبال وی قرار گرفت.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها