معاون پرورشی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی:

معلمان شهید اسوه­‌های جاودانه نظام هستند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی با گرامیداشت یاد سی‌وشش هزار شهید دانش­ آموز و پنج هزار شهید معلم، گفت: شهدای دانش‌آموز که امروز معلمان ما هستند کار فرهنگی و تربیتی را با صبر و شکیبایی انجام می­‌دادند. معلمان فرهنگی شهید نیز اسوه­‌های جاودانه نظام هستند.
کد خبر: ۴۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶ - 04May 2015

معلمان شهید اسوه­‌های جاودانه نظام هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، در این مراسم که سردار احمدی فرمانده سپاه امام رضا (ع) و جمعی از مسئولین آموزشوپرورش حضور داشتند دکتر برات علی منصوریان معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزشوپرورش خراسان رضوی با بیان اینکه شعاری که در ابتدای سال توسط مقام معظم رهبری اعلامشده است فصل ­الخطاب است گفت: کلام رهبری و نامیدن سال جاری به نام دولت و ملت همدلی و همزبانی یک خطمشی کاربردی و رهنمون اجرایی برای همه است و فصل الخطاب همه فعالیت­ها هست. این همایش و گردهمایی اجرای عملیاتی فرمان رهبری است. ما باید با هم دلی و هم­زبانی در راه حراست و پاسداری از آرمان­ها و ارزشهای والای اسلامی گام برداریم.

وی ضمن گرامیداشت روز معلم و یاد استاد شهید مرتضی مطهری افزود: شهید مطهری شخصیت جامعی بود. او از عمرگرانمایه ­اش بهخوبی استفاده کرد و با تألیفاتی که داشت برای معلمان و فرهنگیان یک منبع بزرگ معنوی به یادگار گذاشت. ما باید در سنگر تعلیم و تعلم این الگوها را به نسل امروز معرفی و خود نیز از این بزرگان پیروی کنیم.

منصوریان در ادامه با اشاره به اهمیت کار فرهنگی و تأثیرگذاری آن در بلندمدت خاطرنشان کرد: اثرگذاری تلاش­ها و اقدامات شما فرهنگیان بسیجی در محیط­های آموزشی از اثرگذاری مضاعفی برخوردار است. شما با سعهصدر کار فرهنگی و تربیتی را نرمنرم انجام داده و می­دهید که در سایه این صبر کارهای ارزشمندی را نیز ارائه داده­اید.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزشوپرورش خراسان رضوی با یاد کردن از سیوشش هزار شهید دانش­آموز و پنج هزار شهید معلم فرهنگی تأکید کرد: شهدای دانشآموز که امروز معلمین ما هستند کار فرهنگی و تربیتی را با صبر و شکیبایی انجام می­دادند. حتی این عزیزان در وصایای خود دوستان و همکلاسی­های خود را به تعلیم و تربیت و ولایت­پذیری رهنمون کردند. معلمین فرهنگی شهید نیز اسوه­های جاودانه نظام هستند.

دکتر منصوریان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: بسیج مردم برای دفاع از ارزشهای اسلامی از یادگارهای امام راحل است. بسیج رمز ماندگاری انقلاب است که ما وارث آن هستیم و باید به شایستگی از آن پاسداری کنیم. بسیج فرهنگیان استان نیز که بخشی از بسیج است رسالت خود را بهخوبی ایفا کرده است و در تربیت دانش­آموزان بسیجی، برگزاری 200 یادواره شهدا در سال 1393، برگزاری اولین یادواره شهدای امور تربیتی خراسان رضوی در کشور سعی و تلاش فراوان داشته­اند که این برنامه­ها اثرات بابرکتی بر روی نسل نوجوان و جوان داشته است.

وی در پایان سخنانش از فرهنگیان بسیجی خواست تا با همدلی و همزبانی در جهت رشد و پیشرفت ایران اسلامی گام بردارند و افزود: بسیج فرهنگیان باید با فعال کردن اتاق­های فکر از پتانسیل این مجموعه استفاده کنند. همچنین با همدلی و همزبانی در ایجاد وحدت و اتحاد بین فرهنگیان گام بردارند و از تفرقه بپرهیزند و با کار بیشتر و مدیریت جهادی بتوانند آنچه نظام و انقلاب نیازمند آن است تأمین کنند. ما باید با افزایش بصیرت و آگاهی­های خودمان هوشیار باشیم و سادهلوحی نکنیم و فکر نکنیم که دشمن دست از سر ما برداشته است بلکه دشمن هر روز با چهره­ای متفاوت در حوزه­های مختلف ورود پیدا می­ کند که اگر غفلت کنیم احد دوباره تکرار خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار