حقوق بشر، کلیدواژه جنایات آمریکا/ رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز:

حقوق بشر آمریکایی، ابزاری برای تداوم خوی سلطه‌گرایانه آمریکا در جهان است

«موسوی‌زاده» گفت: آمریکایی ها در واقع مصداق «حقوق بِشر» هستند تا «حقوق بَشر» و امروز این حقوق بشر ابزاری برای تداوم خوی سلطه‌گرایانه آمریکایی‌ها در تمام جهان است.
کد خبر: ۴۶۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵ - 29June 2021

حقوق بشر آمریکایی، ابزاری برای تداوم خوی سلطه‌گرایانه آمریکا در جهان است«سید محمدرضا موسوی‌زاده» رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در البرز با اشاره به روز افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: امروزه اسناد بین‌المللی متعددی تحت عنوان حمایت از حقوق بشر توسط اندیشمندان تدوین شده است. آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که حقوق بشر یکی از بنیادی‌ترین حقوقی است که هر انسانی به صرف انسان بودن با هر رنگ و نژادی از آن بهره‌مند است.

وی گفت: آمریکایی‌ها که امروز خود را مدعی رعایت حقوق بشر می‌دانند، در 29 نوامبر سال 1969 یک کنوانسیون آمریکایی حقوق بشر با عنوان «سان‌خوزه» را در کاستاریکا تشکیل دادند. این حقوق بشر آمریکایی از دو منظر قابل بحث است. بحث اول محیط بیرونی است که چقدر این کنوانسیون از حرف تا عمل فاصله دارد. حقوق بشر آمریکایی ابزاری است که منتهی به سلطه شده و امروز این ابزار علیه سایر کشورها به ویژه کشورهای مستقل و قدرتمند استفاده می‌شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز اذعان داشت: امروز آمریکایی‌ها ادعای پرچم‌داری حقوق بشر را دارند در حالیکه در زمان ریاست جمهوری ترامپ آن‌ها از کنوانسیون‌های بین‌المللی، پیمان اقیانوس آرام، پیمان پاریس، پیمان نفتا، پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، سازمان جهانی بهداشت، سازمان یونسکو و برجام و در سال 1397 نیز از شورای حقوق بشر خارج شدند.

موسوی‌زاده با بیان اینکه در دوران معاصر آمریکایی‌ها در حدود 100 جنگ یا حضور مستقیم داشته‌اند یا محور جنگ بوده‌اند که این‌ها تناقضات آشکار حقوق بشر آمریکایی است، در رابطه با محیط داخلی کشوری که ادعا دارد پرچم‌دار دفاع از حقوق بشر است، افزود: امروز حقوق کودکان، مهاجرین، اقلیت‌های دینی به‌خصوص مسلمانان و سیاه‌پوستان در آمریکا نقض می‌شود.

وی آزادی حمل سلاح را یکی از بارزترین موارد نقض کننده حقوق بشر آمریکایی دانست و بیان داشت: از 82 درصد کشتاری که با استفاده از سلاح گرم در دنیا صورت می‌گیرد، 75 درصد در آمریکا اتفاق می‌افتد. امروز خشونت پلیس آمریکا یکی از معیارها و مصداق‌های خشونت در جهان است و هر جا که لازم به بیان مثالی از خشونت باشد، پلیس آمریکا را مثال می‌زنند.

آمریکا مصداق «حقوق به شر» است نه «حقوق بشر»

رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز نقض حریم خصوصی را از دیگر موارد نقض کننده حقوق بشر آمریکایی برشمرد و گفت: آمریکایی‌ها لایحه‌ای تحت عنوان میهن دوستی دارند که بنابر اعترافات خودشان میلیون‌ها اطلاعات شهروندانشان را در اختیار سرویس‌های جاسوسی قرار داده‌اند. امروز نقض حریم خصوصی در آمریکا آشکار است. نقض حقوق مطبوعات و رسانه‌ها و جنگ علیه آزادی بیان نیز از دیگر موارد نقض کننده این حقوق بشر است.

موسوی‌زاده تصریح کرد: آمریکایی‌ها متناقض‌ترین دولتمردان را در رابطه با موارد حقوق بشر داشته اند و در واقع مصداق «حقوق بِشر» هستند تا «حقوق بَشر». امروز این حقوق بشر ابزاری برای تداوم خوی سلطه‌گرایانه آمریکایی‌ها در تمام جهان است. یکی از کشورهای قدرتمند و مستقلی که مورد هجوم ابزار سلطه‌گرایانه آمریکایی‌ها قرار گرفته، جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: این هجوم پس از انقلاب اسلامی آغاز شد و حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران، بمباران شیمیایی سردشت، ترور شخصیت‌های برجسته انقلاب کشور و حمایت از سازمان منافقین که منجر به کشته و شهید شدن تعداد زیادی از نیروهای انقلابی در جمهوری اسلامی شد، نمونه‌هایی از این موضوع هستند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز خاطرنشان کرد: آن‌ها تمام تلاش خود را برای خدشه‌دار کردن چهره کشورها به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران به‌کار گرفته‌اند اما موفق نمی‌شوند زیرا امروز تمام کشورها، جریانات، اندیشمندان آزاد و ذهن‌ها بیدار هستند و اجازه نمی‌دهند آمریکا دست از پا خطا کند. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند قدرت این جریان شیطانی رو به افول است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار