مدیر کل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس فارس:

به همه اقشار در دفاع مقدس توجه شود

مدیر کل بنیاد حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس فارس گفت: به تمام اقشار شرکت کننده در دفاع مقدس باید به صورت ویژه توجه شود.
کد خبر: ۴۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸ - 17May 2015

به همه اقشار در دفاع مقدس توجه شود

به گزارش دفاع پرس از شیراز، سردار خداداد ابراهیمی در نشست خبری اظهار داشت: وقتی که درباره جنگ، یک طرفه بحث کنیم، دیگر هیچکس به آن اعتنا نمیکند.

وی تصریح کرد: در دفاع مقدس، ارتش، جهاد سازندگی و ارگان های دیگری حضور داشتند. چرا فعالیت های این ارگان ها منعکس نمی شود؟

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس همچنین تصریح کرد: در مصاحبه ها و انعکاس مطالب از رزمندگان و شهدا، توجه به نام گردان و استان اصل نباشد و نباید برای ما فرقی کند که شهدا از کدام گردان و استان بودهاند.

ابراهیمی تاکید کرد: وزن دفاع مقدس باید در مطبوعات رعایت شود. هوچیگری رسانهای و مغرضانه باعث شکلگیری تصویری غلط از دفاع مقدس میشود و باید مراقب این مهم باشیم.

وی افزود: دفاع مقدس، طنز، شوخی، گریه، عشق و ایثار هم دارد و هرکس از یک زاویه باید ورود پیدا کند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس ضمن انتقاد از برخی تحریفهای دفاع مقدس، گفت: این تحریفها و کم و زیاد کردنهای خاطرات دوران دفاع مقدس ما را دچار مشکل میکند و مطبوعات باید جلوی این موارد را بگیرند و در گام اول باید به آنها تذکر داده و بعد به آنها ثابت کنیم که این نوعی تحریف است.

ابراهیمی ادامه داد: برای اینکه بخواهیم به ثبت حماسههای امت اسلام بپردازیم باید در شئون فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی از تحریف و یا فراموشی میراث گرانبهای خون پاک شهدای اسلام جلوگیری کنیم.

وی رسانهها را آئینههای تمام قد برای انعکاس ارزشها و نشر آنها دانست و افزود: طرح واقعیات و مستندات دفاع مقدس در نگاه مطبوعات دریچههای مختلفی دارد، از سوی دیگر مردم نیز به دنبال گمشدههایی در دفاع مقدس هستند که رسانهها باید از زوایای مختلف به این گمشدهها بپردازند و آنها را تبیین کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار