مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد:

کتاب خاطرات ایثارگران استان یزد منتشر می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد با اشاره به اجرای «طرح السابقون» در یزد گفت: کتاب خاطرات تمام ایثارگران یزد منتشر می‌شود.
کد خبر: ۴۶۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳ - 16May 2015

کتاب خاطرات ایثارگران استان یزد منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از یزد، سرهنگ محمد رجبی در آیین افتتاحیه دومین همایش ملی ادبیات دفاع مقدس که به میزبانی یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه در آستانه عملیات بیتالمقدس قرار داریم، اظهار داشت: یکی از مهمترین عملیاتهایی که در طول هشت سال دفاع مقدس صورت گرفت، عملیات بیتالمقدس بود، که امتیازهای خوبی برای کشور ما به ارمغان آورد.

وی افزود: شعاری که مقام معظم رهبری برای امسال دادند، در استان یزد به خوبی تحقق پیدا میکند و همانطوری که دوران دفاع مقدس با مشارکت همه دستگاهها و اقشار مختلف مردم صورت گرفت، باید برای تداوم این امر، این همافزایی و همدلی صورت گیرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان یزد خاطرنشان کرد: ذرهای در دفاع مقدس یزد مسائل سیاسی وارد نشده و نمیشود و همه دستگاهها باید در این زمینه دست در دست هم داده، و بحث دفاع مقدس را بهخوبی ترویج و به نسل آینده منتقل کنند.

رجبی تصریح کرد: طرح «السابقون» برای اولین بار در کشور انجام شده و رایزنیهای مختلفی برای این موضوع انجام گرفته که خاطرات تمام رزمندگان و ایثارگران دوران هشت سال دفاع مقدس یزد در مدت سه سال جمعآوری شود.

وی با بیان این مطلب که ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس با جدیت در حال پیگیری است که امیدواریم تا یک سال آینده این مرکز را در استان یزد افتتاح کنیم، گفت: استان یزد دو خصوصیت دارالعلم و دارالعباده را دارد، که هر یک از این ویژگیها، بالی برای حرکت به سمت سعادت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان یزد تصریح کرد: در استان یزد بیش از 100 مرکز آموزش عالی وجود دارد، که تقریبا 95 هزار نفر دانشجو در این مراکز تحصیل میکنند.

رجبی با اشاره به اینکه آمار قابل توجهی از دانشجویان درس آشنایی با دفاع مقدس را گذراندهاند که نزدیک به 32 هزار نفر میشود، تصریح کرد: در حال رایزنی هستیم که در تمام مراکز و حتی حوزههای علمیه هم این واحد درسی انجام شود.

وی عنوان کرد: بیش از 75 درصد دانشجویان درخواست کردند که درس آشنایی با دفاع مقدس به درس اجباری در دانشگاههای کشور انجام شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان یزد خاطرنشان کرد: در رشته ادبیات مقاومت، با توجه به حضور دانشجویانی که در استان یزد وجود دارد، این رشته در دو مرکز ارائه شده است.

رجبی تصریح کرد: به نسبت دانشجویانی که در استان یزد وجود دارند، تعداد دانشجویانی که در این رشته تحصیل میکنند، کم است و باید به  آن توجه بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها