حاج منصور ارضی:

حکم رهبری برای ایجاد قرارگاه امام رضا (ع) در سطح نیروهای مسلح موجب آرامش وزارت بهداشت شد

مداح اهل بیت با بیان اینکه باید سند تحول ملی ستایشگری تدوین شود، گفت: پس از چهل سال، تشکیلات یک پارچه ستایشگری و هیأت به برکت دوره جدید سازمان تبلیغات اسلامی در حال شکل‌گیری است.
کد خبر: ۴۶۵۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰ - 05July 2021

تشکل‌های یکپارچه هیئات در دوره جدید سازمان تبلیغات اسلامی شکل می‌گیردبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس‌، مجمع رؤسای کانون‌های مداحان و شورای ستایشگری کشور با حضور حاج منصور ارضی، استاد، ولی الله کلامی زنجانی، صادق آهنگران، جواد حیدری، حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی و امور تبلیغ و حجت‌الاسلام مجید باباخانی مدیر کل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی دوشنبه تشکیل شد.

این مجمع، نمایندگان ۴۰۰ کانون مداحان کشور هستند که ۴۰ هزار مداح به‌طور مستمر در ادوار مختلف انتخاباتی این کانون‌ها شرکت کردند؛ بنابراین مجمع رؤسای کانون‌های مداحان کشور، بزرگترین تشکیلات صنفی مداحان محسوب می‌شود.

در ابتدای این نشست منصور ارضی با بیان اینکه رزمندگان در دوران دفاع مقدس با وجود سخت‌ترین شرایط و کمترین امکانات پیروزی‌های عظیمی آفریدند، بیان داشت: امروز فعالان حوزه فرهنگ دین باید برای «یورش به دشمن»، «دفاع در برابر حملات» و «طراحی عملیات» جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی، برنامه داشته و شبانه روز تلاش کنند.

این مداح برجسته کشور تصریح کرد: با توجه به تمام مشکلات موجود، همچنان خادمان، مداحان و ستایشگران اهل بیت علیهم السلام می‌توانند بیشترین تأثیر را در اعتلای فرهنگ جامعه داشته باشند و در این عرصه نقش آفرینی کنند، هر خادم؛ مداح و ستایشگر اهل بیت علیهم السلام با شناختی که از شهر و منطقه خود دارد، می‌تواند یک سند تحول ارائه دهد.

ارضی با تأکید بر اینکه آذربایجان از حیث فرهنگی و مادی خطه‌ای ثروتمند و محبت مردم این سرزمین به حضرت اباعبدالله بسیار عمیق و ریشه‌دار است تصریح کرد: برای اجرای برنامه‌های مذهبی در دیگر استان‌ها نیز می‌توان از مردم آذربایجان کمک گرفت همچنین «ما می‌توانیم» فقط یک جمله نیست بلکه ظرفیت‌های عظیمی برای به منصه ظهور رساندن این جمله در کشور وجود دارد و یکی از این ظرفیت‌ها مردم ولایتمدار آذربایجان هستند.

این پیشکسوت مداحی بیان داشت: مداحان و ستایشگران باید به این نکته توجه داشت باشند که علاوه بر اجرا باید احیاگر هم باشند و تحول ایجاد کنند و برای عملیاتی شدن مفاهیم عظیم دینی، مذهبی و شعائر حسینی برنامه داشته و تلاش کنند همچنین باید بصیرت مخاطبان را ارتقاء دهند تا مردم دشمنان دین خدا و ائمه اطهار علیهم السلام را بهتر بشناسند.

ارضی تاکید کرد: بالاخره بعد از چهل سال، تشکیلات یک پارچه ستایشگری و هیئت به برکت دوره جدید سازمان تبلیغات اسلامی در حال شکل‌گیری است و این موضوع بسیار مهمی است که تمام مداحان کشور باید برای به ثمر نشستن آن تلاش کنند.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه باید سند تحول ملی هیئات مذهبی آماده شود و برای «جمع آوری نظرات، ایده‌ها و طرح‌های مداحان جوان استان‌ها و به میدان آوردن» آن‌ها باید تمهیداتی اندیشید خطاب به نمایندگان مداحان و ستایشگران سراسر کشور گفت: شما محور ایجاد تحول در استان‌ها هستید لذا باید مداحان مناطق خود را بسیج و هدایت کنید.

در ادامه این نشست جواد حیدری نایب رئیس کانون مداحان گزارشی از جلسات شورای مرکزی و مجمع رؤسای استان‌ها به شورای عالی ارائه داد، «ساماندهی ارکان کانون به‌عنوان صنف مداحان در کشور، تشکیل جلسات هماهنگی با همه فعالان عرصه ستایشگری، اتخاذ تصمیمات جدید در خصوص ارائه بهتر و گسترده‌تر خدمات بنیاد دعبل و...» از مباحث مطرح شده در این نشست بود.

حاج صادق آهنگران عضو شورای عالی مجمع رؤسای کانون‌های مداحان و شورای ستایشگری کشور بهبود وضعیت خدمت رسانی به مداحان و هم افزایی‌ها با بسیج مداحان نکاتی را متذکر شدند.

گفتنی است، در پایان این نشست استاد کلامی زنجانی دیگر عضو شورای عالی ستایشگری، بر گسترش خدمات بنیاده دعبل به مداحان و پیرغلامان حسینی تأکید کرد و خواستار حمایت سازمان تبلیغات اسلامی برای تحت پوشش قراردادن مداحان از کار افتاده و پیرغلامان حسینی سراسر کشور شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار